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科目の基本情報

開講年度 2022 年度
開講区分 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語
科目名 英米文学
えいべいぶんがく
English and American Literature
受講対象学生 教育学部, A 類

学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英米文学史
えいべいぶんがくし
History of English and American Literature
単位数 2 単位
ナンバリングコード
ED-ELIT-2
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間 金曜日 5, 6時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部専門1号館

担当教員 ロバート・スターク

Robert Stark

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 Capsule Survey of British and American Literature
学修の目的 This course will offer a capsule survey of British and American Literature. To maximize active student participation and involvement, I have chosen to emphasize short, lyric poems that may be read repeatedly and studied intensively, and dramatic forms that may be viewed in their filmic versions (with subtitles if necessary), reserving key scenes or passages for more careful study and analysis. As the texts are chosen to exemplify the variety of historical, geographic and cultural preoccupations, their differences will be more apparent than their similarities. The course instead offers an orientation in the major genres of English language writing, aimed at bolstering students’ familiarity with some key works by well-known authors.
学修の到達目標 This course offers a selection of readings, in several major genres, across numerous centuries, and in multiple national traditions: if there is a unifying thematic focus it is how literature remains urgent, innovative, and “modern” in the sense of adapting to the present, immediate and distinct concerns of its writers, readers and audiences. We will exam how language, style and form respond to history, society and culture, and how varied, idiosyncratic and weird are their perfections.

The learning aims of this course are: to familiarize students with the generic and formal features of English Literature; to develop competencies in the more remote vocabularies, and syntactical variations, of literary English(es); to distinguish character, voice, and “tone” of expression in written works; to enhance students’ close-reading skills; to learn and apply the technical and critical concepts of literary studies; to practice analytical, interpretative and argumentative strategies in oral and written English; to learn to hear literature, to listen for its unique and expressive sounds as well as its sense; to trace the differences and similarities of different national, racial and ethnic forms of literature; but above all, and selfishly, to learn to ENJOY English literature.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
 教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
 教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
○自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  •  実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Active Course Participation: 20%
Annotated Sonnet & Analysis: 20%
Midterm Exam: 20%
Presentation: 20%
Final Exam: 20%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

問題提示型PBL(事例シナリオ活用含)
プロジェクト型PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 Reading selections this term are all available for free online. Students will be directed to supplemental materials in a variety of media, either on-line or in the form of class handouts. If you prefer to read a book rather than on a screen or a print-off, as I do, then you may wish to purchase copies of the longer texts too, i.e. Othello, The Importance of Being Ernest, and Waiting for Godot (any edition will do).
参考書
オフィスアワー 11am-12pm (Monday)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード イギリス文学
Key Word(s) English Literature
学修内容 1. Orientation & The Beginnings of English Literature
2. How to Read English Verse
3. Transforming the Sonnet
4. William Shakespeare, Othello
5. William Shakespeare, Othello
6. Romanticism
7. Poets of Kosmos
8. Gothic Fiction
9. Wilde, The Importance of Being Ernest
10. Wilde, The Importance of Being Ernest
11. World War I and its Aftermath
12. “Mak[ing] It New”: Comparative Modernisms
13. Modern Fiction
14. Hayden, “Middle Passage”
15. Beckett, Waiting for Godot
16. Exam
事前・事後学修の内容
事前学修の時間:60分/回    事後学修の時間:60分/回

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