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科目の基本情報

開講年度 2022 年度
開講区分 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生 教育学部, A 類
他類の学生の受講可
学部(学士課程) : 3年次, 4年次
期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英作文Ⅳ(エッセイライティング)
えいさくぶん よん(えっせいらいてぃんぐ)
English Writing IV (Essay Writing)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
ED-ECOM-3
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間 火曜日 3, 4時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部専門1号館

担当教員 ロバート・スターク

Robert Stark

SDGsの目標
連絡事項 Since the main objective of the course is to facilitate your practice of written English, attendance is compulsory. Missing 3 or more class sessions will result in failure of the course.

Your active participation and performance on class-related exercises accounts for a substantial portion of your grade this semester: so get involved, and be vocal! Encourage your classmates to express themselves in group work and make sure everyone has a chance to write, speak and listen. We will adopt an ENGLISH ONLY POLICY to further these aims: please resists the temptation to use your native language, as tempting as it will be!

In addition, this class will operate on a strictly limited use of all electronic devices.
Plagiarism, presenting others’ academic work as your own, will result in failure of the assignment or course, and may have serious consequences on your further studies.

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 Five Approaches to Writing Short Essays
学修の目的 A step-by-step, practice-based course on developing clear, coherent and engaging short essays in a range of essential forms. We will write descriptive, narrative, comparison or contrastive, opinion, and cause-effect essays this semester, both in-class and at home. We will develop a systematic approach to process writing, planning, drafting, executing and revising material in collaboration with class members.
学修の到達目標 The fundamental aim of this course is to expose students to a variety of different kinds of short essay, and to ensure that each member of the class gets lots of practice at essay writing. “Practice”—as they say—"makes perfect.” Second, this course will foster an understanding of writing as a process, and as a collaborative endeavor in which we write for a specific audience and receive constructive feedback from peers. Essay writing, it is hoped, becomes a dialogue or conversation, with increasing attention to the rhetorical considerations that inform successful academic writing and thought at all levels.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
 教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
 教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
○教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
○自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  •  実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

問題提示型PBL(事例シナリオ活用含)

特色ある教育

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 Alice Savage and Patricia Meyer, Effective Academic Writing 2. Oxford Univ. Press
参考書 Students will require access to a good dictionary.
オフィスアワー 11am-12pm (Monday)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード エッセイ・ライティング
Key Word(s) Essay writing
学修内容 1. Orientation | Unit 1: Paragraph to Short Essay, EAW 2, pp. 1-17
2. Unit 1: Paragraph to Short Essay, EAW 2, pp. 15-26
3. Unit 2: Descriptive Essays, EAW 2, pp. 27-42
4. Unit 2: Descriptive Essays, EAW 2, pp. 42-59
5. Unit 3: Narrative Essays, EAW 2, pp. 53-66
6. Unit 3: Narrative Essays, EAW 2, pp. 66-75
7. Time Writing (Midterm Examination)
8. Unit 4: Comparison-Contrast Essays, EAW 2, pp. 79-92
9. Unit 4: Comparison-Contrast Essays, EAW 2, pp. 93-99
10. Timed Writing, EAW 2, pp. 100-102
11. Unit 5: Opinion Essay, EAW 2, pp. 103-118
12. Unit 5: Opinion Essay, EAW 2, pp. 118-125
13. Timed Writing, EAW 2, pp. 126-128
14. Unit 6: Cause-and-Effect Essays, EAW 2, pp. 129-146
15. Unit 6: Cause-and-Effect Essays, EAW 2, pp. 146-155
16. Timed Writing (Final Examination), EAW 2, pp. 156-157
事前・事後学修の内容
事前学修の時間:60分/回    事後学修の時間:60分/回

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