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科目の基本情報

開講年度 2022 年度
開講区分 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生 教育学部, A 類

学部(学士課程) : 4年次
期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英作文V(アカデミックライティング)
えいさくぶんV(あかでみっくらいてぃんぐ)
English Composition V (academic writing)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
educ-engl-ENGL4024-005
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 金曜日 5, 6時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部1号館

担当教員 ロバート・スターク

Robert Stark

SDGsの目標
連絡事項 Your ACTIVE PARTICIPATION is the primary area of assessment in this course.

It is necessary to speak ENGLISH ONLY in this class.

Attendance is compulsory. Missing the equivalent of 3 classes will result in failure of the course. Failure to complete the homework assignments or repeatedly joining the class late will be treated as the equivalent of absence.

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 This course offers a rhetorical introduction to closed-form academic writing.
学修の目的 The course focuses on the rhetorical considerations that distinguish different kinds of academic writing, explores its formal and generic features, and outlines ways of making it more persuasive
学修の到達目標 Students will learn to examine the rhetorical choices that underlie academic writing, and practice composing persuasive arguments. Students will become familiar with the range of formal and generic features of academic writing, from document design to incorporating sources critically and effectively. Students will practice planning, composing, revising and editing their own work and that of their classmates.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
 教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
○教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
 教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
 自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  •  主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Class Participation: 20%
4 Essays: 60%
1 Revision: 20%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書 Rhonda Liss and Jason Davis, Effective Academic Writing 3: The Researched Essay. 2nd Edition. Oxford Univ. Press, 2012.
参考書
オフィスアワー 11am-12pm (Monday)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 Your ACTIVE PARTICIPATION is the primary area of assessment in this course.

It is necessary to speak ENGLISH ONLY in this class.

Attendance is compulsory. Missing the equivalent of 3 classes will result in failure of the course. Failure to complete the homework assignments or repeatedly joining the class late will be treated as the equivalent of absence.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s) Academic Writing
学修内容 1. Introduction: What is Academic Writing?
2. Unit 1, pp. 1-14
3. Unit 1, pp. 15-28
4. Unit 2, pp. 35-54
5. Peer Review
6. Unit 2, pp. 55-62
7. Unit 3, pp. 71-92
8. Peer Review
9. Unit 3, pp. 93-101
10. Unit 4, pp. 105-127
11. Peer Review
12. Unit 4, pp. 128-133
13. Unit 5, pp. 141-163
14. Peer Review
15. Unit 5, pp. 163-174
事前・事後学修の内容
事前学修の時間:45分/回    事後学修の時間:45分/回

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