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科目の基本情報

開講年度 2021 年度
開講区分 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語
科目名 英語文学
えいごぶんがく
Literature in English
受講対象学生 教育学部, A 類

学部(学士課程) : 3年次, 4年次
70-71 期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英米文学ゼミナールIV(小説)
えいべいぶんがくぜみなーるIV(しょうせつ)
Seminar in English and American Literature IV (Novel)
単位数 2 単位
ナンバリングコード
educ-engl-LITR3015-004
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 木曜日 1, 2時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部1号館

担当教員 ロバート・スターク

Robert Stark

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 David Mitchell’s Cloud Atlas: Genre, Style & Narrative
学修の目的 This seminar will concentrate on David Mitchell’s tour de force novel, Cloud Atlas, in an attempt to develop a refined critical understanding of the concepts of Genre, Style & Narrative. We will develop a detailed close reading of the novel, and at the same time, use it as a starting point to consider these questions in terms of the Anglo-American literary tradition.
学修の到達目標 The learning aim of this course is first of all, to experience for yourself the pleasure of completing a longer novel in English, and consider how it differs from other experiences of reading literature. Second, students will: develop their capacity for sustained reading and reflection on a major novel; sharpen their appreciation for complex, (“round” or “3-D”) characterization; extend their ability to read for plot and trace themes in long-form fiction; distinguish between national types and tendencies; practice analytical interpretation and close-reading; learn to discern the “tone” of narrative and recognise character-inflection or “focalization”; develop their critical vocabulary and practice using persuasively in oral and written English. Above all, it is hoped that students will come, selfishly, to ENJOY, reading English literature.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
 教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
 教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
 自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  •  表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Class Participation: 20%
Regular Quizzes: 20%
Presentation: 20%
Midterm: 20%
Examination: 20%
授業の方法 講義

授業の特徴

PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書 David Mitchell, Cloud Atlas
参考書
オフィスアワー
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s) Genre, Style & Narrative
学修内容 1. Introduction
2. The Pacific Journal of Adam Ewing
3. Letters from Zedelghem
4. Half-Lives: The First Luisa Rey Mystery
5. The Ghastly Ordeal of Timothy Cavendish
6. An Orison on Sonmi~451
7. Sloosha’s Crossin’ An’ Ev’rythin’ After
8. ***Midterm Exam***
9. Sloosha’s Crossin’ An’ Ev’rythin’ After
10. An Orison on Sonmi~451
11. The Ghastly Ordeal of Timothy Cavendish
12. Half-Lives: The First Luisa Rey Mystery
13. Letters from Zedelghem
14. The Pacific Journal of Adam Ewing
15. Conclusions
Exam
事前・事後学修の内容
事前学修の時間:45分/回    事後学修の時間:45分/回

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