三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2021 年度
開講区分 人文学部文化学科
受講対象学生 2012年度以降入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
選択・必修
授業科目名 英作文上級 B
えいさくぶんじょうきゅうびー
Advanced English Composition B
単位数 1 単位
ナンバリングコード
humn-cult2130-071
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間 火曜日 3, 4時限
授業形態

ハイブリッド授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所

担当教員 アウ, ジェフ

AU, Jeff

実務経験のある教員 AU, Jeff
ビジネス英語によるプレゼンなどのコミュニケーション能力、および実務的な文書作成を行う語学力を高めるための授業を提供できる。

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 This course will build upon the spring semester course, with a focus on the steps to writing a research paper. Students will learn the necessary skills to effectively communicate their ideas and thoughts in essays of a longer nature. Students will learn how to write a research paper from the beginning stages to the final product.Classes will involve lectures and discussions on the approaches used in academic writing. Students will develop their writing skills through class assignments and a term paper.
学修の目的 To develop skills for academic writing and to understand the academic writing process for research papers.
学修の到達目標 Students should gain a greater understanding of how to write a research paper, through each stage of the writing process.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
 人文科学の諸分野の専門的知識と豊かな教養を身につけている。
 変動激しい現代社会について、専門的知識に基づいて論理的に考え、総合的に判断できる。
 人文科学諸分野の成果に基づき、世界各地域の固有の文化に関して、広い視野から探求できる。
 変動激しい現代社会に対する理解を基盤として、国際感覚に基づいて行動できる。
 自ら学んだ知を、口頭表現や文章表現によって的確に発信することができる。
 国際社会と地域社会の発展に貢献できる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  主体性
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Class Participation: 15% In-class Assignments: 45%Final Term Paper: 40%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書 Basic Steps to Writing Research Papers Student Book (Second Edition)Matthew A. Taylor, David E. KlugeCengage LearningISBN#: 9784863123083
参考書 Please bring an English dictionary to every lesson.
オフィスアワー Contact me via-the e-mail address on this syllabus(viewable on campus, and also announced in the first lesson), or the JINBUN office.
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 This class is taught in English. There will be no Japanese used in class.
Students are expected to participate in class and complete all assignments.
英語で実施する授業科目

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード See Key Words below.
Key Word(s) Academic writing, English, essay writing, research paper, formatting, reference list
学修内容 1. Class introduction and explanation. Student expectations and class format. Syllabus overview. Describing a research paper.
2. Introducing the prewriting process. Discussion on topics and objective language.
3. Continue the prewriting process, with an emphasis on doing research for assignments.
4. Short lecture on the thesis statement. Discusion on impersonal language.
5. Developing a working outline for a research paper. Discussion on using the correct academic language in academic writing. In-class writing time. Students will choose a research paper topic.
6. Revising the thesis statement and working outline.
7. Discussion on writing the first draft of a research paper. Discussion on vocabulary and using computer translation tools.
8. Developing a title for the research paper. Short lecture on section headings and punctuation.
9. Writing an introduction. Class assignment on verb tenses. In-class writing time.
10. Short lecture on support, accuracy, logic, and reference. How to make short transitions in a research paper. 11. Writing the body. Class activity on writing the beginnings of a sentence in the body. In-class writing time.
12. Writing the conclusion. Discusion on what makes an effective conclusion for a research paper.
13. Short lecture on plagiarism. How to cite and quote sources for your research paper.
14. Review on how to write references. Discussion on the rules for reference lists.
15. Evaluating and rewriting your paper. Peer review and feedback. Submit final draft of the research paper.
16. Individual counseling on research papers.
事前・事後学修の内容 Students are expected to review the material studied in class and complete assignments. Details will be given in class.
事前学修の時間:60分/回    事後学修の時間:60分/回

Copyright (c) Mie University