三重大学ウェブシラバス


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科目の基本情報

開講年度 2021 年度
開講区分 生物資源学研究科(博士後期課程)資源循環学専攻
受講対象学生 大学院(博士課程・博士後期課程) : 1年次, 2年次, 3年次
選択・必修 選択
授業科目名 資源植物生態生理学
しげんしょくぶつせいたいせいりがく
Ecophysiology of Economic Plants
単位数 2 単位
ナンバリングコード
BIOR-Reso-7591-004
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間
授業形態

オンライン授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所

担当教員 関谷 信人

SEKIYA, Nobuhito

実務経験のある教員 Japan International Cooperation Agency (JICA) technical expert in Tanzania
Japan Overseas Cooperation Volunteers (JOCV, JICA volunteer) in Zambia and Tanzania

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 This is a course designed to allow students to learn plant physiological ecology. Each student is required to review literatures relevant to one specific topic in plant physiological ecology chosen by himself/herself and aurally present the review result to the class.
学修の目的 Each student becomes able to improve his/her own study by reflecting knowledge and skills gained in this course.
学修の到達目標 -Each student gains the latest knowledge of plant physiological ecology.
-Each student learns what is a logically sound summary.
-Each student learns what is an effective aural presentation.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Abstract (Summary): 40%,Presentation: 40%,Discussion: 20%
授業の方法 講義 演習

授業の特徴

PBL

問題自己設定型PBL

特色ある教育

反転授業
Moodleを活用する授業
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書
参考書
オフィスアワー 13:00~18:00(Online:10:00~24:00)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s)
学修内容 Each student reviews the literatures relevant to Plant Physiological Ecology and aurally presents the summary in English using the Microsoft Power Point Software. The audience discuss the presentation.

1. Orientation
2. Reading a prepared article(1)
3. Reading a prepared article(2)
4. Preparation of aural presentation about the prepared article(1)
5. Preparation of aural presentation about the prepared article(2)
6. Presentation of the prepared article(1)
7. Presentation of the prepared article(2)
8. Searching for an article
9. Reading the found article(1)
10. Reading the found article(2)
11. Preparation of aural presentation about the found article(1)
12. Preparation of aural presentation about the found article(2)
13. Preparation of aural presentation about the found article(3)
14. Presentation of the found article(1)
15. Presentation of the found article(2)
事前・事後学修の内容 1. pre (1hr): Reading orientation documents
post(3hrs): Reading a prepared article
2~3. pre (4hrs): Reading a prepared article
post (4hrs): Reading a prepared article
4~5. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
post (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
6~7. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
post (4hrs): Reviewing aural presentation about the prepared article
8. pre (2hrs): Searching for an article
post (2hrs): Searching for an article
9~10. pre (4hrs): Reading the found article
post (4hrs): Reading the found article
11~13. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the found article
post (4hrs): Preparation of aural presentation about the found articlet
14~15. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the found article
post (4hrs): Reviewing aural presentation about the found article
事前学修の時間:180分/回    事後学修の時間:180分/回

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