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科目の基本情報

開講年度 2021 年度
開講区分 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生 教育学部, A 類
他類の学生の受講可
学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次
~73 期生
・この授業は英語教育コース専攻生以外の学生が対象です。
・標準履修年次は1年次です。
卒業要件の種別 必修
授業科目名 英語スピーキングⅠ(自己表現) [他コース専攻生対象]
えいごすぴーきんぐⅠ(じこひょうげん) [たこーすせんこうせいたいしょう]
English Speaking Ⅰ(Self-expression) [All majors except English majors]
単位数 1 単位
ナンバリングコード
edu-engl-ENGL1021-001
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 月曜日 7, 8時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部1号館3階
授業時間割で確認のこと

担当教員 インドゥ・ジュネジャ(教育学部 外国人非常勤講師)

Indu Juneja

SDGsの目標
連絡事項 5月の連休明けまではオンラインで開講されます。それ以降の開講形態については、担当教員の指示に従ってください。

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 The course is centered around a variety of interactive and discussion activities with emphasis on real life skills.
学修の目的 The main objective of this course is to develop students' abilities to express themselves in English with more fluency and to provide an atmosphere for free and open discussion.
学修の到達目標 The students should be able to learn critical thinking skills and expressing opinions with reasoning.
They would also be developing the communication and cultural skills needed for effective conversations in English.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
 教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
○教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
○自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  • ○リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  • ○社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Students will be evaluated on the following basis: Attendance, Class attitude and Participation: 60%, Preparation and Review: 20%, Final assessment: 20%.
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

問題提示型PBL(事例シナリオ活用含)
問題自己設定型PBL
プロジェクト型PBL
実地体験型PBL

特色ある教育

グループ学習の要素を加えた授業
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫 Modifying the class contents and the teaching materials according to the students' abilities, their expectations and requirements
教科書 Dale Fuller, Face to Face (Macmillan)
参考書 An English-Japanese and Japanese-English dictionary.
オフィスアワー 英語教育講座代表に問い合わせること
(Ask the chair of the Eng. Dept.)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目 英語スピーキングII(プレゼンテーション)
その他 Try to be regular and be on time. If you miss a class, contact a classmate and find out what was done in the class and the assigned homework for the next class.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード 双方向的議論活動、実生活の技術
Key Word(s) interactive and discussion activities with emphasis on real life skills.
学修内容 1. Self introductions and the course introduction
2. All about the “real” me
3. Friends in general and special friends
4. Friends in general and special friends
5. Shopping - bargains and talking about prices
6. Shopping - bargains and talking about prices
7. Job preferences and job interviews
8. Job preferences and job interviews
9. What do you think? Asking for and giving opinions about various topics and people. Giving reasons for their opinions.
10. What do you think? Asking for and giving opinions about various topics and people. Giving reasons for their opinions.
11. What a character? Talking about the personality traits, identifying personal strengths and weaknesses.
12. Watching a DVD
13. Money matters
14. Talking about summer vacation – domestic and international travel
15. Talking about summer vacation – domestic and international travel
16. Final assessment
事前・事後学修の内容 The students should do all the necessary preparation and review for each class.
All the assignments should be done on time.
事前学修の時間:45分/回    事後学修の時間:45分/回

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