シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2021 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 人文学部文化学科 | |
受講対象学生 |
2012年度以降入学生用(文化) 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 |
|
選択・必修 | ||
授業科目名 | 英語学演習M | |
えいごがくえんしゅうM | ||
Seminar in English Linguistics M | ||
単位数 | 2 単位 | |
ナンバリングコード | humn-cult2100-208
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
木曜日 9, 10時限 |
|
授業形態 |
ハイブリッド授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | ||
担当教員 | プリモ ロバート | |
Primeau Robert | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | This course provides an introductory analysis of concepts involved in the teaching of English as a second language and will provide an overview of practical classroom teaching techniques through the use of Communicative Language Teaching. |
---|---|
学修の目的 | Topics for this course will range from a general overview of Second Language Acquisition (SLA) instruction to more focused topics such as comprehensible input and strategies for scaffolding. |
学修の到達目標 | Students will be introduced to Communicative Language Teaching (CLT), which is a functional and simple to implement teaching method. This course will provide students the necessary skills to understand how to apply basic SLA and CLT concepts in language instruction, and an understanding of its methodologies. Finally, those acquired skills and techniques will be applied to create a teachable practicum lesson by the end of the semester. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Classwork/Participation: 15 points Homework: 15 points Quizzes (Total 2 x 20 pts.): 40 points Practicum (Last class): 30 points |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
グループ学習の要素を加えた授業 |
授業改善の工夫 | |
教科書 | Lee, J. F., & VanPatten, B. (2003). Making communicative language teaching happen. (2nd ed.) McGraw-Hill Humanities Social. (ISBN: 9780134403298) |
参考書 | Richards, J. C., & Schmidt, R. W. (2010). Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics (4th ed.). London, England: Routledge. (ISBN: 9781408204603) |
オフィスアワー | Tuesday - Friday by appointment Thursday: 13:30 - 14:30 In my office on the 3rd floor of the Humanities building |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | 特になし |
発展科目 | 特になし |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | 第2言語習得 |
---|---|
Key Word(s) | Second Language Acquisition (SLA) |
学修内容 | 第1回:Orientation, brief introduction to the course and Introduction to the Second Language Acquisition (SLA) and Communicative Language Teaching 第2回:(pp.6-14) The Atlas Complex; Audiolingualism and Communicative Language Teaching 第3回:(pp.14-22) Second Language Acquisition: Some Givens 第4回:(pp.26-31) What is Good Input? Input with Children, Input with Second Language Learners, Modifying Input through Integration and Negotiation 第5回: (pp.49-57) Communicating in the Classroom Quiz 1 on: CLT and Input 第6回:(pp.60-66) Classroom Communication as Information Exchange 第7回:(pp.67-73) Relieving Atlas: When Tasks Dictate Roles 第8回: (pp.74-84) Building Toward a Proficiency Goal 第9回:(pp.85-96) Activities and Classhour Goals 第10回:(pp.98-104) Suggestions for Using Information-Exchange Tasks for Oral Testing Quiz 2 on: Classroom exchanges and testing 第11回:(pp.104-115) Two Tests for Evaluating Spoken Language 第12回:(pp.116-123) Issues in Learning and Teaching Grammar 第13回:(pp.123-132) Some misconceptions 第14回:(pp.132-136) Input and Traditional Instruction 第15回:Final test - Practicum lesson 定期試験 |
事前・事後学修の内容 | Students should do the assigned homework and come to class prepared. |
事前学修の時間:120分/回 事後学修の時間:120分/回 |