シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2020 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教養教育・教養基盤科目・アクティブラーニング | |
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 1年次 TOEIC600点以上取得者。ただし履修希望者が多い場合は英語特別プログラム修了希望者を優先する。履修希望者は一週目の授業は日本語でのスタートアップセミナーを受けること。この授業はTOEIC IPテストの結果発表後、二週目から開講される。 This course is limited to students with a TOEIC score of 600 or higher. All students are required to attend the Japanese language Start-up Seminar during the first week of classes. The English version of the course starts in the 2nd week/lesson, after the results of the TOEIC-IP test. |
|
授業科目名 | スタートアップPBLセミナー【英語】 | |
すたーとあっぷぴービーえるせみなー【えいご】 | ||
Active Learning Start-up PBL Seminar (in English) | ||
単位数 | 2 単位 | |
ナンバリングコード | libr-fndt-ASUS1111-002
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
分野 | ||
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
火曜日 5, 6, 7, 8, 9, 10時限 |
|
開講場所 | ||
担当教員 | サコラヴスキー ジェシー、 トゥラダール アスタ | |
SOKOLOVSKY, Jesse, TULADHAR, Astha | ||
SDGsの目標 |
|
授業の概要 | In this class, you will learn the "4 key abilities" of Mie University's educational goals through conducting group projects and achieve proper study methods through practice, as well as transition to life as a college student. This version of the course is for students who would like to pursue these goals in English and who have scored 600 or higher on TOEIC. グループでプロジェクト活動を実践する中で、三重大学の教育目標である「4つの力」や、大学での学習方法等を体験的に学習し、大学生活へのスムーズな移行を図る。 |
---|---|
学修の目的 | ・Understand and achieve the educational goals (4 abilities) while aiming for further advancement through the acquisition of necessary knowledge and skills. ・Acquire the study skills and methods necessary for university students. ・Achieve these goals as part of a team by planning and executing a group project. ・大学の教育目標(4つの力)を理解し、大学生活においてそれを獲得・向上を目指すために必要な知識やスキルの習得。 ・大学生に必要な学習スキル・学習方法の習得。 ・グループによるプロジェクトの遂行と達成。 |
学修の到達目標 | ・Understand living ability through the integration of feeling ability, thinking ability, and communication ability, and put them into practice by considering what is necessary for further developing both your strengths in those abilities and their significance. ・Learn and practice the basic study skills and methods necessary for university students. ・Learn and practice the skills and attitudes necessary for working as part of a team through participation in group activities. ・感じる力、考える力、コミュニケーション力、それらの総合力としての生きる力(4つの力)の内容を理解し、その意義やそれらの力を高めるために必要なことについて考え実践できる。 ・大学生に必要な基本的な学習スキルや学習方法を学び、実践できる。 ・グループ活動を通して、グループでの活動に必要な姿勢やスキルを学び、それらを実践できる。 |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | 40%: Individual work (worksheets, midterm and final reports, etc.) 60%: Group work (active participation and involvement in group activities in English, project evaluation, worksheets, etc.) Points will be deducted for lateness to class, absences, uncooperative attitude, lateness in submitting assignments, etc. 40% 個人の活動(毎回の課題、各ワークシート、中間・最終の提出物等) 60% グループの活動(プロジェクトの評価、各ワークシート、グループ活動への取り組み姿勢等)。 減点対象:遅刻・欠席、取り組み姿勢、課題の提出遅れ、など |
授業の方法 | 講義 演習 |
授業の特徴 |
プロジェクト型PBL プレゼンテーション/ディベートを取り入れた授業 グループ学習の要素を加えた授業 Moodleを活用する授業 その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業改善の工夫 | We will utilize Moodle and PBL in the course. PBL形式、Moodleを活用し、授業を進めていく。 |
教科書 | |
参考書 | Introduced in class, as appropriate 適宜、紹介する。 |
オフィスアワー | Announced in class 授業で伝達する。 |
受講要件 | This course is limited to students with a TOEIC score of 600 or higher. *All students are required to attend the Japanese language Start-up PBL Seminar during the first week of classes. The English version of the course starts in the 2nd week/lesson, after getting the results of the TOEIC-IP test. この授業はTOEIC600点以上の学生に限られている。 一回目の授業は日本語でのスタートアップPBLセミナーを受けること。この授業は二回目から開講され受講可能となる。 |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | Liberal Arts Seminar (in English) 教養セミナー 【英語】 |
その他 |
(1) This course is conducted entirely in English. We will create this all-English environment together by helping each other. You do not need to be a ‘master’ of perfect English. You do, however, need to make a commitment to using only English for the full 90 minutes every week. (2) If you have specific needs which could affect your experience in the class, such as a physical disability or a sensitivity to certain sounds, please tell the instructor(s) during the first class session. We will do our best to accommodate your needs. (3) This class will include activities designed to increase understanding and interest in both Mie University and Mie Prefecture. (1)本授業は、英語による授業である。この授業では、完璧な英語を使うことよりも、授業全体を通して全て英語で取り組む姿勢が求められる。 (2)受講上、身体面等に対する特別な配慮が必要な場合は、担当教員に申し出ること。 (3)本授業には、三重大学や三重県に対する理解や興味関心を高める活動も含む。 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | 「4つの力」の意義の理解・素養の習得、主体的学習者としての準備、アカデミックスキル |
---|---|
Key Word(s) | 4 Key Abilities, Independent Learning, Academic Skills |
学修内容 | Session 1: ***All students attend the JAPANESE version of the Start-up PBL Seminar in Session 1*** ----------------------------- The English Start-up Seminar begins in Session 2. Session 2: Basics of group work Session 3: Purpose and method of information gathering Session 4: Gathering information in order to set a research question Session 5: Setting a clear research question Session 6: Mid-term presentations and peer review Session 7: Brainstorming -- getting ideas for your project Session 8: Gathering and organizing information Session 9: Project planning and scheduling Session 10: Critically evaluating evidence Session 11: Making an outline for your presentation Session 12: Giving a presentation -- techniques and practice Session 13: Final presentations and evaluations 1 Session 14: Final presentations and evaluations 2 Session 15: Reflecting on the project and the course All students are expected and required to actively participate in group discussions in English only. 第1回:導入 (日本語のクラスに出席すること) ----------------------------- *英語のクラスは第2回からスタート 第2回:グループ活動の基本 第3回:情報収集の目的と方法 第4回:具体的問いを設定するための情報収集 第5回:具体的問いの設定 第6回:中間発表とピアレビュー 第7回:提案に向けたアイデア発想 第8回:提案を根拠づけるための情報収集 第9回:最終発表に向けた計画策定 第10回:プロジェクト内容の批判的検討 第11回:発表内容の構成 第12回:発表の方法 第13回:最終発表と評価① 第14回:最終発表と評価② 第15回:プロジェクト活動と授業全体のふり返り 全回で講義、英語でグループでの話し合いを実施する |
事前・事後学修の内容 | Each session, homework due the following session will be assigned. All work must be completed in English. 毎回、次回授業に向けての課題を設定する。全ての提出物は英語で書くこと。 |