三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2020 年度
開講区分 生物資源学研究科(博士前期課程)資源循環学専攻
受講対象学生 大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 1年次
選択・必修
授業科目名 資源植物学特論
しげんしょくぶつがくとくろん
Advanced Plant Resource Science
単位数 2 単位
ナンバリングコード
BIOR-Reso-5371-004
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間
開講場所

担当教員 関谷 信人

SEKIYA, Nobuhito

実務経験のある教員 Japan International Cooperation Agency (JICA) technical expert in Tanzania
Japan Overseas Cooperation Volunteers (JOCV, JICA volunteer) in Zambia and Tanzania

SDGsの目標

学修の目的と方法

授業の概要 This course is designed to allow students to learn the importance of interdisciplinary perspective, especially an integration of natural and social sciences, in their own area of study.
学修の目的 -Each student becomes able to critically look at his/her own research theme from the interdisciplinary perspective.
-Each student becomes able to evaluate the academic and social significance of his/her research theme.
学修の到達目標 -Each student becomes able to fully understand scientific articles of interdisciplinary study provided in this course.
-Each student becomes able to find an article of interdisciplinary study in his/her own discipline and to fully understand authors' arguments stated in the article.
-Each student becomes able to aurally present an article of interdisciplinary study in his/her own discipline.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Presentation: 100%
授業の方法 講義 演習

授業の特徴

PBL

問題自己設定型PBL

特色ある教育

Moodleを活用する授業
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書
参考書
オフィスアワー 9:00~17:00
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s)
学修内容 1. Orientation
2~3. Reading a prepared article
4~5. Preparation of aural presentation about the prepared article
6~7. Presentation of the prepared article
8. Searching for an article
9~10. Reading the found article
11~13. Preparation of aural presentation about the found article
14~15. Presentation of the found article
事前・事後学修の内容 1. pre (1hr): Reading orientation documents
post(3hrs): Reading a prepared article
2~3. pre (4hrs): Reading a prepared article
post (4hrs): Reading a prepared article
4~5. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
post (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
6~7. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the prepared article
post (4hrs): Reviewing aural presentation about the prepared article
8. pre (2hrs): Searching for an article
post (2hrs): Searching for an article
9~10. pre (4hrs): Reading the found article
post (4hrs): Reading the found article
11~13. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the found article
post (4hrs): Preparation of aural presentation about the found articlet
14~15. pre (4hrs): Preparation of aural presentation about the found article
post (4hrs): Reviewing aural presentation about the found article

Copyright (c) Mie University