三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2020 年度
開講区分 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語
科目名 英米文学
えいべいぶんがく
English and American Literature
受講対象学生 教育学部, A 類
他類の学生の受講可
学部(学士課程) : 3年次, 4年次
~70 期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英米文学ゼミナール Ⅳ(小説)
えいべいぶんがくゼミナール IV(しょうせつ)
Seminar in English and American Literature IV (Novel)
単位数 2 単位
ナンバリングコード
educ-engl-LITR3015-004
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 金曜日 9, 10時限
開講場所 教育学部専門1号館3階
詳細は授業時間割で確認のこと

担当教員 ベンハナン・リチャード・ギボン・ (非常勤講師)

Benhanan Richard Gibbon

実務経験のある教員 三重県内の教育現場における英語教育に関する知識や技能を生かし、実態にあった実践的授業を行う。

SDGsの目標

学修の目的と方法

授業の概要 This is a 16 week seminar in which we will explore dystopian literature: the North American Novel, "The Handmaid's Tale," by Margaret Atwood, and the British Novel, "Nineteen Eighty-Four [1984]," by George Orwell. During class we shall focus on features such as the use of neologisms, and the application of oxymorons. An exploration will be made concerning both novels, and whether their realisations of totalitarian governance is relevant to today's society. Assessments will include a 10% group presentation (in week 12), two 5% mini quizzes (week 4 and 7) and a final essay examination comparing and contrasting the novels (in week 16).
学修の目的 The purpose of this class is to equip students with a range of literary strategies to improve reading proficiency and promote literary inference competency. Activities will include intensive reading in groups, to understand, summarise, identify themes and connect literature to our current social realities. Students will learn target vocabulary and develop skills in planning, organising and developing their ideas. Student's will discuss the importance and power of language.
学修の到達目標 "After completing this course, students will be able to:
(1) Recognise author's tone and purpose, using a variety of post-reading techniques.
(2) Compare, contrast and speculate about the studied novels.
(3) Identify important passages and connect them to other literature, and wider issues around the world.
(4) Organise and write a unified and planned multiple-paragraph essay on the novels in this course."
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
 教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
○教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
○自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  •  共感
  •  主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  •  実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

本学教育目標との関連:
「感じる力」 30%
「考える力」 30%
「生きる力」 30%
「コミュニケーション力」 10%

成績評価方法と基準 Participation-40%, Essay -30%, Quizzes-10%, Reflections-10%, Presentation -10%.
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

グループ学習の要素を加えた授業
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫 Reading strategies such as skimming, scanning and intensive reading will be encouraged. This will improve student's basic skills in surveying, predicting, inferring and making logical connections. They will be introduced to essay writing tips focusing on features such as linking devices i.e. 'moreover'.
教科書 (1985) Margaret Atwood's "The Handmaid's Tale," and (1949) George Orwell's "Nineteen Eighty-Four [1984]."
参考書 Film version are available.
オフィスアワー Fridays, 18:00-19:00.
受講要件 「英米文学概論」をすでに履修しているか履修中であること。加えてAIIの受講生は「英米文学講読演習 I、II 」をすでに履修しているか履修中であること。
予め履修が望ましい科目 Seminar in English and American Literature I
History of English and American Literature
発展科目
その他 Spoken participation and attendance is mandatory for a passing score. Four unexcused absences shall receive a 0 score. This class will be an immersive English environment, and English must be used during the lecture.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s) Dystopian literature, Orwellian, neologism, oxymoron, totalitarianism, manipulation and resistance.
学修内容 1:Introduction to British and American Literature 4: Novel reveal
2:Text A: Tone, lexical sets and themes
3:Text A: Protagonist and governance
4:Text A: Literary techniques, (Mini-quiz 1)
5:Text B: Tone, lexical sets and themes
6:Text B: Protagonist and governance
7:Text B: Literary techniques, (Mini-quiz 2)
8:Text A/B analysis and discussion: Language as control
9:  Text A/B analysis and discussion: 'violence,' 'manipulation'    and 'resistance'
10:Text A/B analysis and discussion: Prophecy or portrayal?
11:Presentation preparations: Citations and quotes
12:Group Presentations
13:Reflections; planning transitional devices and rhetoric
14:Text A/B: Comparing, contrasting and speculating
15: Essay criteria workshop: analysis and discussion 16: Final essay
事前・事後学修の内容 Be on time. On selective weeks, students will be tested on their knowledge of their pre-reading homework. Students are expected to read the allocated sections and be ready to discuss their understanding of the material in pairs or groups.

Copyright (c) Mie University