三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2020 年度
開講区分 工学研究科(博士前期課程)分子素材工学専攻
領域 主領域 : F
受講対象学生 大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 2年次
選択・必修
授業科目名 機能性材料化学演習II
きのうせいざいりょうかがくえんしゅう に
Seminar in Chemistry of Functionality Materials II
単位数 2 単位
ナンバリングコード
EN-INAN-5
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間 月曜日 5, 6, 7, 8時限
開講場所 研究室

担当教員 橋本忠範(工学研究科分子素材工学専攻)

Hashimoto Tadanori

SDGsの目標

学修の目的と方法

授業の概要 (Course description/outline)
This course deals with the basis of new glasses. It also enhances the comprehension of technical papers and the presentation of the summary.
学修の目的 (Learning objectives)
The goals of this course are to present the summary of technical papers of new glasses.
学修の到達目標 (Achievements)
Skill-up of how to use Science Direct and of presentation
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○ JABEE 関連項目

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  • ○リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 (Grading policies and criteria)
80% Exercise, 20% Attendance
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

教員と学生のやり取りは日本語でも、英語による論文や教材の講読を含んだ授業
授業改善の工夫 (Ideas for improving classes)
The class will be improved based on results of questionnaire.
教科書 (Textbooks)
Nothing
参考書 (Reference materials)
Nothing
オフィスアワー (Office hour)
Every Friday 12:00〜13:00, Dept. of Chemistry of Materials, 1F, Room No. 3113
受講要件 (Prerequisites)
Nothing
予め履修が望ましい科目 (Courses encouraged to take in advance)
Nothing
発展科目 (Advanced courses)
Chemistry of Functional Materials,
Materials Chemistry,
Seminar in Chemistry of Functionality Materials I,
Seminar in Chemistry of Composite Materials,
Seminar in Synthetic Chemistry of Materials
その他 「感じる力」= 10%、「考える力」= 40%、「生きる力」= 10%、「コミュニケーション力」= 40%

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード (Key words)
The electrical, optical, magnetical and other properties of glasses and ceramics
Key Word(s)
学修内容 Course contents)

1. How to use Science Direct

2.-5. Reading in turn of the first selected paper (Japanese translation, Presentation of summary)

6.-9. Reading in turn of the second selected paper (Japanese translation, Presentation of summary)

10.-12. Reading in turn of the third selected paper (Japanese translation, Presentation of summary)

13.-15. Reading in turn of the fourth selected paper (Japanese translation, Presentation of summary)
事前・事後学修の内容 (Contents for pre and post studies)
How to use Science Direct and powerpoint.

Copyright (c) Mie University