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開講年度 | 2020 年度 | |
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開講区分 | 工学研究科(博士前期課程)物理工学専攻 | |
領域 | 主領域 : E | |
受講対象学生 |
大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 1年次 |
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選択・必修 | 選択 |
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授業科目名 | ナノ材料設計演習 | |
なのざいりょうせっけいえんしゅう | ||
Seminar in Computational Nanomaterials | ||
単位数 | 2 単位 | |
ナンバリングコード | MECH
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開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
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開講時間 |
月曜日 1, 2, 3, 4時限 |
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開講場所 | ||
担当教員 | 秋山 亨(工学研究科物理工学専攻) | |
AKIYAMA, Toru | ||
SDGsの目標 |
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授業の概要 | literature related to nano materials design is carefully examined and programming for nano material design is performed. Based on these training, methods for nano engineering are studied |
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学修の目的 | The purpose of this class is to understand nano material design method and nano material properties using programming and reading literature |
学修の到達目標 | Basic methods for nano material design are achieved |
ディプロマ・ポリシー |
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成績評価方法と基準 | 課題発表20%, レポート80%(ただし8割以上の出席が必要) |
授業の方法 | |
授業の特徴 |
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
授業改善の工夫 | |
教科書 | |
参考書 | W. A. Harrison, "Electronic structure and the properties of solids" P. Y. Yu and M. Cardona, "Fundamentals of semiconductors" |
オフィスアワー | 毎日11:30~12:30 場所6203号室 |
受講要件 | ナノ材料設計特論を履修すること。 |
予め履修が望ましい科目 | 量子材料設計特論、固体電子特論 |
発展科目 | |
その他 |
英語対応授業である。 |
MoodleのコースURL |
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キーワード | material design, nanostructures, computer programmming |
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Key Word(s) | nanomaterials, materials design, programing |
学修内容 | 1. Brief overview and grouping 2. Discussion using literature of nano material design 3. Discussion using literature of nano material design 4. Discussion using literature of nano material design 5. Discussion using literature of nano material design 6. Discussion using literature of nano material design 7. Discussion using literature of nano material design 8. Setup of programming class 9. Programming training and discussion 10. Programming training and discussion 11. Programming training and discussion 12. Programming training and discussion 13. Programming training and discussion 14. Programming training and discussion 15. Programming training and discussion |
事前・事後学修の内容 | Please refer references and supplemental materials. Reports should be submitted for evaluation. |