シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2019 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教職に関する科目 | |
科目名 | 中学校・高校の教科教育法 | |
ちゅうがっこう・こうこうのきょうかきょういくほう | ||
Teaching Methodology in Junior and Senior High School | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 3年次, 4年次 ~69 期生 |
|
卒業要件の種別 | 必修 |
|
授業科目名 | 英語科教育法 Ⅰ | |
えいごかきょういくほう I | ||
English Teaching Methodology I | ||
単位数 | 2 単位 | |
ナンバリングコード | ED-EDUC-2
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
火曜日 5, 6時限 |
|
開講場所 | 英語科第一演習室 | |
担当教員 | 早瀬光秋(教育学部英語教育講座) | |
HAYASE, Mitsuaki |
授業の概要 | Following "Introduction to English Teaching" in the second semester in the second year, this course will cover important areas of English teaching at schools. |
---|---|
学修の目的 | Getting the knowledge on important areas of English teaching, the students will be ready to put it into practice. |
学修の到達目標 | The student.s are familar with various aspects of importance of English teaching. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation (5%), Weekly quiz (30%), (final exam (65%) |
授業の方法 | 講義 演習 |
授業の特徴 |
グループ学習の要素を加えた授業 |
授業改善の工夫 | |
教科書 | Gebhard, J. G. 2017. Teaching English as a Foreign Language: A Self-Developemnt and Methodology Guide (3rd. Ed). Ann Arbor: University of Michigan Press |
参考書 | 授業中に指示する。 |
オフィスアワー | 13:00-14:30 on Mondays Mail address: hayase@edu.mie-u.ac.jp |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | 英語科教育法入門 |
発展科目 | 英語科教育法 II |
その他 | The class will be conducted in English. |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | |
---|---|
Key Word(s) | English teaching methodology, self-developement, culture |
学修内容 | 1. Introduction: Becoming an English Teacher 2. The self-developed language teacher 3. Exploration of teaching 4. EFL and ESL teaching settings 5. Teaching language as communication among people 6. classroom management 7. EFL/ESL materials, media, and technology 8. Digital literacy, technology, and teaching EFL/ESL 9. Culture and the language teacher 10. Teaching students to listen and comprehend spoken English 11. Teaching students to speak in class 12. Teaching students to read for meaning 13. Teaching students how to process writing 14. English Teaching and Second Language Acquisition 15. Team-teaching 16. Examination |
事前・事後学修の内容 | A reading assignment will be given for each class. |