三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2019 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 1年次, 2年次
大学院(博士課程・博士後期課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次
授業科目名 英語Ⅱ発展Ab
えいごにはってん えいびい
English II Advanced Ab
単位数 1 単位
ナンバリングコード
LIENGL2

ナンバリングコード一覧表はこちら

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。

開放科目 非開放科目    
分野
開講学期

後期

開講時間 木曜日 9, 10時限
開講場所

担当教員 ハムリッチ ネイサン

Nathan Hamlitsch

学修の目的と方法

授業の概要 Students will learn how to make a research presentation in English.
学修の目的 The central aim of this course is to improve students’ presentation skills and to help students understand and create their own academic presentation based on a thorough understanding of 1) observations/problems 2) research questions/objectives, and 3) thesis statements/hypotheses. We will then use this basic framework to move to more advanced topics. Students will dissect and understand a work of their choosing as a basis for their presentation. Students will also learn how to write a proposal/abstract for their work. Students will present twice during the semester using the skills learned throughout the course. As necessary, most classes will contain a lecture dealing with specific aspects of presentation skills. Class activities and materials will be oriented around pair and small group work.
学修の到達目標 Students will develop academic English presentation skills by turning a research paper into a presentation. They will also make an abstract and use this as a tool to help them present.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  •  主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  • ○社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Classwork (30 points)
Homework (30 points)
Presentation 1 (20 points)
Presentation 2 (20 points)
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

プレゼンテーション/ディベートを取り入れた授業
グループ学習の要素を加えた授業

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書 Handouts are to be distributed by the instructor.
参考書
オフィスアワー Tuesday - Friday by appointment
受講要件 For students who have attained a TOEIC score of 600 or higher on the TOEIC, or those students with 2 credits of TOEIC.
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 All materials and classroom instruction are conducted in English.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s) Public speaking, basic English presentations
学修内容 Week 1 – Course introduction, orientation; What is research?
Week 2 – Observations, Research Questions, and Thesis statements
Week 3 – Problems, Objectives, and Hypotheses
Week 4 – Choosing a work to present: things to consider
Week 5 – Idea/point: Real-world background and significance
Week 6 – Support for idea: How to support the thesis statement/hypothesis (Method, Results, Discussion)
Week 7 – Wrapping up: conclusions; outlines
Week 8 – Presentation 1
Week 9 – Presentation 1
Week 10 – Feedback from presentation 1/ Making a proposal/abstract: fundamentals
Week 11 – Making a proposal/abstract: examples/research in progress
Week 12 – Building your proposal
Week 13 – Proposal draft – tying this to the presentation
Week 14 – Presentation 2
Week 15 – Presentation 2
事前・事後学修の内容

Copyright (c) Mie University