シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
| 開講年度 | 2019 年度 | |
|---|---|---|
| 開講区分 | 生物資源学研究科(博士後期課程)資源循環学専攻 | |
| 受講対象学生 |
大学院(博士課程・博士後期課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次 |
|
| 選択・必修 | ||
| 授業科目名 | 資源植物生態生理学 | |
| しげんしょくぶつせいたいせいりがく | ||
| Plant ecological physiology | ||
| 単位数 | 2 単位 | |
| ナンバリングコード | BO-AGRI-6
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
| 開放科目 | 非開放科目 | |
| 開講学期 |
後期 |
|
| 開講時間 |
|
|
| 開講場所 | ||
| 担当教員 | 関谷 信人 | |
| SEKIYA, Nobuhito | ||
| 授業の概要 | This is a course designed to allow students to learn plant physiological ecology. Each student is required to review literatures relevant to one specific topic in plant physiological ecology chosen by himself/herself and aurally present the review result to the class. |
|---|---|
| 学修の目的 | Each student becomes able to improve his/her own study by reflecting knowledge and skills gained in this course. |
| 学修の到達目標 | -Each student gains the latest knowledge of plant physiological ecology. -Each student learns what is a logically sound summary. -Each student learns what is an effective aural presentation. |
| ディプロマ・ポリシー |
|
| 成績評価方法と基準 | Abstract (Summary): 40%,Presentation: 40%,Discussion: 20% |
| 授業の方法 | 講義 演習 |
| 授業の特徴 |
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
| 授業改善の工夫 | |
| 教科書 | |
| 参考書 | |
| オフィスアワー | 9:00~17:00 |
| 受講要件 | |
| 予め履修が望ましい科目 | |
| 発展科目 | |
| その他 |
| MoodleのコースURL |
|---|
| キーワード | |
|---|---|
| Key Word(s) | |
| 学修内容 | Each student reviews the literatures relevant to Plant Physiological Ecology and aurally presents the summary in English using the Microsoft Power Point Software. The audience discuss the presentation. |
| 事前・事後学修の内容 |