三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2019 年度
開講区分 生物資源学研究科(博士前期課程)資源循環学専攻
受講対象学生 大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 1年次
選択・必修
授業科目名 資源植物学特論
しげんしょくぶつがくとくろん
Advanced Plant Resource Science
単位数 2 単位
ナンバリングコード
AGRI-4

ナンバリングコード一覧表はこちら

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。

開放科目     
開講学期

前期

開講時間
開講場所

担当教員 関谷 信人

SEKIYA, Nobuhito

学修の目的と方法

授業の概要 This is a course designed to allow students to learn the basic knowledge of plant resource sciences. Each student is required to read, summarize and aurally present an assigned chapter of “Crop Ecology”.
学修の目的 Each student becomes able to improve his/her own study by reflecting knowledge and skills gained in this course.
学修の到達目標 -Each student can explain interactions among plants, environment and management options.
-Each student associates knowledge gained with his/her study.
-Each student improves his/her presentation skills.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Presentation: 50%, Small tests: 50%
授業の方法 講義 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

Moodleを活用する授業
その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 Crop Ecology: Productivity and Management in Agricultural Systems. David J. Connor, Robert S. Loomis, Kenneth G. Cassman. Cambridge University Press, 2nd edition, 2011/4/28.
参考書
オフィスアワー 9:00~17:00
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード
Key Word(s)
学修内容 Students will learn the second half (chapters 12-18) of Crop Ecology.

<Resource Management>
Chapter 12: Soil management
Chapter 13: Strategies and tactics for rainfed agriculture
Chapter 14: Water management in irrigated agriculture
Chapter 15: Energy and labor

<Farming, Then, Now and in the Future>
Chapter 16: Evolution of wheat farming systems in southern Australia
Chapter 17: Technological change in high-yield agriculture
Chapter 18: The future of agriculture
事前・事後学修の内容 -Each student reads an assigned chapter, makes a 20-minute presentation file using the Microsoft Power Point Software in English, and aurally presents the summary in English or Japanese.
-Each student makes more than five questions from an assigned chapter, and the audience answer them after all three presentations (small test).
-Each student evaluates answers of the other students.

Copyright (c) Mie University