シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2019 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 3年次, 4年次 ~69 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英作文Ⅳ(エッセイライティング) | |
えいさくぶん よん(えっせいらいてぃんぐ) | ||
English Writing IV (Essay Writing) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | ED-ECOM-3
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
火曜日 3, 4時限 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館3階 詳細は授業時間割で確認のこと |
|
担当教員 | ジョン・ロバーツ(教育学部外国人教師) | |
John Roberts |
授業の概要 | This is a 16 week course in which students will learn to write complete essays in English. Students will learn appropriate essay structure, write, revise and edit writing, discuss each others’ writing through workshops, keep a notebook on the successes and challenges of writing, and submit a portfolio with the semesters’ writing. |
---|---|
学修の目的 | To become familiar with writing complete essays. |
学修の到達目標 | To have written 3 essay drafts, with one of those being further revised into a final draft. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-50%, Final Drafts-20%, Notebooks-10%, Postfolio-20% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
グループ学習の要素を加えた授業 その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
授業改善の工夫 | |
教科書 | None |
参考書 | None |
オフィスアワー | 前期:月 5-6 (13:00-14:30) 後期:火 7-8 (14:40-16:10) ジョン・ロバーツ研究室 |
受講要件 | 「英作文 I (トランスレーション)」または「英作文 II(パラグラフ・ライティング)」をすでに履修していること。 |
予め履修が望ましい科目 | 英作文III(エッセイ・ライティング) |
発展科目 | 英作文 V(アカデミック・ライティング) 英作文 VI(ペーパー・ライティング) |
その他 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. All work or socializing in this class must be conducted in English. |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | |
---|---|
Key Word(s) | Essay writing, workshops, revisions, portfolio |
学修内容 | 第1回:Course Introduction/Sample Essays and Style guide 第2回:Essay 1 Drafting: Argumentative Essay 第3回:Lecture and Peer Workshops- Sample analysis 第4回:Lecture and Peer Workshops-Identifying logical inconsistencies 第5回:Class Workshops: Editing 第6回:Essay 2 Drafting: Process Essay 第7回:Lecture and Peer Workshops- Sample analysis 第8回:Lecture and Peer Workshops-Identifying logical inconsistencies 第9回:Class Workshops: Editing 第10回:Essay 3 Drafting: Comparative Essay 第11回:Lecture and Peer Workshops- Sample analysis 第12回: Lecture and Peer Workshops-Identifying logical inconsistencies 第13回:Class Workshops: Editing 第14回:Final Draft Selection (from the 3 above), preparations and expansion 第15回:Class Workshops: Polishing 定期試験:Paper Presentations and Q and A |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and listen to the instructor when they are giving instructions. |