シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2019 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 ~70 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英語リーディングⅢ(多読Ⅱ) | |
えいごりーでぃんぐ III (たどく II) | ||
English Reading III (Extensive Reading II) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | ED-ECOM-2
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
火曜日 5, 6時限 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館3階 詳細は授業時間割で確認のこと |
|
担当教員 | ジョン・ロバーツ(教育学部外国人教師) | |
John Roberts |
授業の概要 | In this class students will learn to read for fun, instead of solely for comprehension. Students will read, keep reflection sheets on their readings, participate and lead reading circles, and work towards improving reading skills. In addition, students will present on their readers to small groups—summarizing, teaching interesting language, explaining the deeper humanistic meanings, and engaging in Q&A sessions regarding their stroies. Students will also keep a reflection journal on their strengths and weaknesses during the course. |
---|---|
学修の目的 | To gain the habit of reading English stories for fun, outside an academic context. |
学修の到達目標 | To develop an interest of in reading English stories for the love of engaging with Story. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Reflection-10%, Reading Groups-30%, Presentation-20% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
グループ学習の要素を加えた授業 その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
授業改善の工夫 | |
教科書 | None (Instructor will provide various readers) |
参考書 | None |
オフィスアワー | 前期:月 5-6 (13:00-14:30) 後期:火 7-8 (14:40-16:10) ジョン・ロバーツ研究室 |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | 「英語リーディングⅠ(多読 I)」 「英語リーディングⅡ(精読 I)」 |
発展科目 | 「英語リーディング IV(精読 II)」 |
その他 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. All work or socializing in this class must be conducted in English. |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | 多読、読書サークル、楽しむための読書 |
---|---|
Key Word(s) | Extensive Reading, Reading Circles, Reading for Fun |
学修内容 | 第1回:Course Introduction-Extensive vs Intensive reading 第2回:Select story/Reading (Level 1): Reviewing paratext for key ideas. 第3回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第4回:Select new story/Reading (Level 1/2): Building reading stamina 第5回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第6回:Select new story/Reading (level 2/3/4): Building speed 第7回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第8回:Select new story/reading (level 3/4): Using a pointer 第9回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第10回:Select new story/reading (Level 4/5): Skimming and scanning for general summary 第11回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第12回:Select new story/reading (level 5/6): Reviewing texts for more in-depth comprehension 第13回:Rotating Reading Circles/Reflections: Sharing stories 第14回:Select new story/Reading (level 5/6): Applying all speed-reading techniques 第15回:Rotating Reading Circles/Reflections/Select final book (level 6): Sharing stories/Applying all speed-reading techniques 定期試験:Story Presentations: Sharing stories |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and listen to the instructor when they are giving instructions. |