シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2019 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 ~70 期生 この授業は教育学部開放科目です。 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英語スピーキングⅣ(ディスカッション) | |
えいごすぴーきんぐ IV (でぃすかっしょん) | ||
English Speaking IV (Discussion) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | ED-ECOM-2
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
金曜日 3, 4時限 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館3階 詳細は授業時間割で確認のこと |
|
担当教員 | ジョン・ロバーツ(教育学部外国人教師) | |
John Roberts |
授業の概要 | This is a 16 week course in which students will practice and develop discussion skills. Students are required to discuss issues with their classmates, utilizing English only, to solve problems and come to consensus. Groups will present their solutions to the class. |
---|---|
学修の目的 | To build confidence in using English to discuss abstract problems. |
学修の到達目標 | To rely less on dictionaries and textbooks. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-70%, Presentations-30%, |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
問題提示型PBL(事例シナリオ活用含) 問題自己設定型PBL プロジェクト型PBL 実地体験型PBL グループ学習の要素を加えた授業 その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
授業改善の工夫 | |
教科書 | None (Materials and topics will be provided by the instructor and/or generated by students) |
参考書 | None |
オフィスアワー | 前期:月 5-6 (13:00-14:30) 後期:火 7-8 (14:40-16:10) ジョン・ロバーツ研究室 |
受講要件 | 「英語スピーキングⅠ(自己表現)」または「英語スピーキングⅡ(プレゼンテーション)」をすでに履修していること。 |
予め履修が望ましい科目 | 「英語スピーキングⅠ(自己表現)」 「英語スピーキングⅡ(プレゼンテーション)」 「英語スピーキングⅢ(スピーチ)」 |
発展科目 | |
その他 |
・テスト等により受講生数を制限することがあります。 ・この授業は教育学部開放科目です。 Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. All work or socializing in this class must be conducted in English. |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | 討論、より深い質問・コメント・解答、作業に基づく学習、発表、聴衆Q&A |
---|---|
Key Word(s) | Discussion, Deeper questions/comments/answers, task-based learning, presentations, Audience Q&A |
学修内容 | 第1回:Course Introduction/Discussion skills review: Discussion Baseline Asssesment 第2回:Task 1/ Discussion skills review: “Discussions for solving problems” 第3回:Discussion Groups and Research: Sharing experiences and ideas 第4回:Presentations and Reflections-Discussion as Sharing 第5回:Task 2/ Discussion skills review: “Discussions for exploring opinions” 第6回:Discussion Groups and research: Exploring and searching positions 第7回:Presentations and Reflections-Discussion as exploring 第8回:Task 3/ Discussion skills review: “Discussions for making decisions” 第9回:Discussion Groups and research: Selecting the best solutions based on criteria and options 第10回:Presentations and Reflections: Discussion as decision making. 第11回:Task 4/ Discussion skills review: “Solving an international crisis” 第12回:Discussion Groups and research: Applying call discussion skills 第13回:Presentations and Reflections- Discussions for social issues 第14回:Task 5/ Discussion skills review: “Original inventions” 第15回:Discussion Groups and research: Applying all discussion skills 定期試験:Final Presentations and Reflections- Discussions for generating creativity |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and listen to the instructor when they are giving instructions. |