シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2019 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 ~70 期生 この授業科目の標準履修年次は2年次です。 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英語リスニングⅢ | |
えいごりすにんぐ III | ||
English Listening III | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | ED-ECOM-2
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 |
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
月曜日 1, 2時限 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館3階 教室は授業時間割で確認のこと |
|
担当教員 | ジョン・ロバーツ(教育学部外国人教師) | |
John Roberts |
授業の概要 | In this 16 week class, students will develop their English listening skills through authentic materials. In particular, students will visit the Story Corps website and listen to native English speakers from across the United States recount their personal experiences. In addition, students will present on their videos to small groups—summarizing, teaching interesting language, explaining the deeper humanistic meanings, and engaging in Q&A sessions regarding their videos. Students will also keep a reflection journal on their strengths and weaknesses during the course. |
---|---|
学修の目的 | To listen for overall meanings of stories and to locate and develop our weak points when listening to native English. To hone our overall English skills and empathetic listening. |
学修の到達目標 | To be able to pick up overall meanings when listening to English, have a more intimate understanding of grammatical structures that are escaping the ear, and listening for ambiguous sounds to the Japanese ear. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Presentations-35%, Reflections-10%, Final Presentations-15% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
グループ学習の要素を加えた授業 その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど) |
授業改善の工夫 | |
教科書 | None |
参考書 | None |
オフィスアワー | 前期:月 5-6 (13:00-14:30) 後期:火 7-8 (14:40-16:10) ジョン・ロバーツ研究室 |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | 「英語リスニングⅠ」「英語リスニングⅡ」 |
発展科目 | |
その他 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. All work or socializing in this class must be conducted in English. |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | |
---|---|
Key Word(s) | Listening, Story, Video, Presentations |
学修内容 | 第1回:Course Introduction and media set-up 第2回:”TED-ED”: Are you a Good Listener? Listening and analysis 第3回:Drafting and recording student stories 1 第4回:Small group workshops / re-drafting and re-recording scripts: Giving/Receiving advice 第5回:Group listening quizzes/reflections 1 第6回:”Story Corps” Introduction and website familiarization 第7回:Video analysis of content and language: Identifying listening weak points 第8回:Mini-lessons/quizzes/reflections 1 第9回:Drafting and recording student stories 2: Utilizing new language points 第10回:Small group workshops / re-drafting and re-recording scripts: Developing self-editing skills 第11回:Group listening quizzes/reflections 2 第12回:”Story Corps” New video analysis of content and language 第13回:Mini-lessons/quizzes/reflections 2: Learning new language points and deeper meanings 第14回:Drafting and recording student stories 3, utilizing new language 第15回:Small group workshops / re-drafting and re-recording scripts: Putting course content into practice 定期試験:Listening examination/Final reflections |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and listen to the instructor when they are giving instructions. |