三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2019 年度
開講区分 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生 教育学部, A 類
他類の学生の受講可
学部(学士課程) : 4年次
~68 期生
卒業要件の種別 選択
授業科目名 英語スキル総合演習
えいごすきるそうごうえんしゅう
Seminar in Comprehensive English Skills
単位数 1 単位
ナンバリングコード
ED-ECOM-3

ナンバリングコード一覧表はこちら

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。

開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 金曜日 5, 6時限
開講場所 教育学部専門1号館3階
教室は授業時間割で確認のこと

担当教員 ジョン・ロバーツ(教育学部外国人教師)

John Roberts

学修の目的と方法

授業の概要 This is a 16 week course in which students will focus on comprehensive English skills. Emphasis will be on the live application of English through discussions, live performances (skits), and other activities. A large focus will be on covering common Japanese errors in English as well as idiom usage. As such, students will be active in applying and developing their speaking, reading, listening and grammar skills.
学修の目的 To gain confidence in applying English skills to live situations.
学修の到達目標 To use correct and more advanced English expressions in freer conversations.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
○教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
○教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
○教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
○自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  主体性
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  •  表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  •  実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

本学教育目標との関連:
「感じる力」 20%
「考える力」 20%
「生きる力」 20%
「コミュニケーション力」 40%

成績評価方法と基準 Participation-60%, Performances-30%, Final-10%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

グループ学習の要素を加えた授業

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 "An A-Z of Common English Errors for Japanese" Learners (Japanese Edition)
Additional materials provided by the instructor.
参考書 None
オフィスアワー 前期:月 5-6 (13:00-14:30)
後期:火 7-8 (14:40-16:10)
ジョン・ロバーツ研究室
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. All work or socializing in this class must be conducted in English.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード 総合英語、ライブパフォーマンス(寸劇)、日本人共通の間違い、熟語、自由討論、最近の出来事
Key Word(s) Comprehensive English, Live Performances (Skits), Common Japanese Errors, Idioms, Free Discussions, Current Events
学修内容 第1回:Course Introduction-6 Steps towards effective free conversations/Idioms packet
第2回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Timed conversations/Building speaking stamina
第3回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Maintaining extended conversations through deeper questions, answers, and comments
第4回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Re-introducing main topics
第5回:Group Performances 1/Script analysis: Identifying new language and its correct uses
第6回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Small talk and segues into topics
第7回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Emphasizing the importance of openings and closings
第8回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Free conversations
第9回:Group performances 2/Script analysis: Identifying new language and its correct uses
第10回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Themed conversations-English Education
第11回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Themed conversations- Japanese education system
第12回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Themed conversations- Teacher training
第13回:Group performances 3/Script analysis: Identifying new language and its correct uses
第14回:Conversations/Workbook/Performance Preparations: Themed conversations-Mock interviews
第15回: Conversations/Workbook/Performance Preparations: Themed conversations-Utilizing the ALT
定期試験:Final Performance/Script analysis/Reflections: Identifying new language and its correct uses
事前・事後学修の内容 Please submit all homework on time, come to class on time, and listen to the instructor when they are giving instructions.

Copyright (c) Mie University