シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2018 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 人文学部文化学科 | |
受講対象学生 |
2012年度以降入学生用(文化) 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 |
|
選択・必修 | ||
授業科目名 | 英作文中級B | |
えいさくぶんちゅうきゅうびい | ||
Intermediate English Composition B | ||
単位数 | 1 単位 | |
受講対象学生 |
2011年度以前入学生用(文化) 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 |
|
選択・必修 | ||
授業科目名 | 英作文中級B | |
えいさくぶんちゅうきゅうびい | ||
Intermediate English Composition B | ||
単位数 | 1 単位 | |
他学部・他研究科からの受講 |
|
|
市民開放授業 | 市民開放授業ではない | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
金曜日 7, 8時限 |
|
開講場所 | ||
担当教員 | ハムリッチ ネイサン | |
HAMLITSCH, Nathan | ||
TAの情報 |
授業の概要 | This course teaches intermediate English composition skills and techniques. This course builds on basic writing skills to develop intermediate students towards the advanced level. The course will focus on skills for building and organizing four different types of essays. |
---|---|
学習の目的 | Students will learn how to write four types of essay: argumentative, cause/effect, compare/contrast, and process essays while learning the basic mechanics of writing and argumentation skills. |
学習の到達目標 | Students will learn to gather ideas, plan and organize a structure for presenting them, and finally compose the ideas into a composition. |
ディプロマ・ポリシー |
|
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 | 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業 |
教科書 | Longman Academic Writing Series 4: Paragraphs to Essays, Fifth Edition by Alice Oshima & Ann Hogue (2014) (ISBN: 978-0-13-291569-4) |
参考書 | |
成績評価方法と基準 | Classwork 10 points Homework 10 points Essay editing and revising assignments (8 x 5) 40 points Essay final drafts (4 x 10) 40 points |
オフィスアワー | By appointment |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
授業改善への工夫 | |
その他 | All readings and classroom instruction are in English. |
キーワード | Intermediate English Composition |
---|---|
Key Word(s) | Intermediate English Composition |
学習内容 | Class Schedule: 第1回:Orientation and class overview 第2回:Participles / Paragraph and essay structure overview 第3回:Participle phrases / Producing valid arguments 第4回:Participle phrases cont. / Introduction to argumentative essays 第5回:Participle phrases cont. / Rebutting opposing points / Argumentative essay – peer editing and revising 第6回: Using statistical evidence/ Argumentative essay – peer editing and revising 第7回:Argumentative essay – final draft / Introduction to cause and effect essays 第8回:Evaluating arguments, transition signals for cause/effect relationships / Cause and effect essay – peer editing and revising 第9回:Evaluating outside sources / Cause and effect essay – peer editing and revising 第10回:Cause and effect essay – final draft / Introduction to compare and contrast essay 第11回:Points of comparison and organization / Compare and contrast essays – peer editing and revising 第12回:Compare and contrast signal words / Compare and contrast essay – peer editing and revising 第13回:Compare and contrast essay – final draft / Introduction to process essays, thesis statements 第14回:Body paragraphs in a process essay, transition signals for chronological order / Process essay – peer editing and revising 第15回:Process essay – final draft, final comments and feedback |
事前・事後学修の内容 | Students will prepare weekly writings and do exercises from the text or assignments from the teacher. |
ナンバリングコード(試行) | HU-EURO2 |
---|
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら