シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2018 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 人文学部文化学科 | |
受講対象学生 |
2012年度以降入学生用(文化) 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 |
|
選択・必修 | ||
授業科目名 | 英作文中級A | |
えいさくぶんちゅうきゅうえい | ||
Intermediate English Composition A | ||
単位数 | 1 単位 | |
受講対象学生 |
2011年度以前入学生用(文化) 学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 |
|
選択・必修 | ||
授業科目名 | 英作文中級A | |
えいさくぶんちゅうきゅうえい | ||
Intermediate English Composition A | ||
単位数 | 1 単位 | |
他学部・他研究科からの受講 |
|
|
市民開放授業 | 市民開放授業ではない | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
木曜日 7, 8時限 |
|
開講場所 | ||
担当教員 | ハムリッチ ネイサン | |
HAMLITSCH, Nathan | ||
TAの情報 |
授業の概要 | This course teaches intermediate English composition skills and techniques. This course builds on basic writing skills to develop intermediate students towards the advanced level. The course will focus on skills for organization and synthesizing smaller units of writing into larger ones, from sentences to paragraphs and then from paragraphs to compositions. |
---|---|
学習の目的 | Students will learn how to write a coherent paragraph and a cohesive five paragraph essay while learning the basic mechanics of writing. |
学習の到達目標 | Students will learn to gather ideas, plan and organize a structure for presenting them, and finally compose the ideas into a composition. |
ディプロマ・ポリシー |
|
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 | 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業 |
教科書 | Longman Academic Writing Series 4: Paragraphs to Essays, Fifth Edition by Alice Oshima & Ann Hogue (2014) (ISBN: 978-0-13-291569-4) |
参考書 | |
成績評価方法と基準 | Classwork 20 points Homework 10 points Paragraph writing assignments (3 x 5) 15 points Final paragraph 10 points Essay writing assignments (4 x 5) 20 points Final Essay 25 points |
オフィスアワー | By appointment |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
授業改善への工夫 | |
その他 | All readings and classroom instruction are in English. |
キーワード | Intermediate English Composition |
---|---|
Key Word(s) | Intermediate English Composition |
学習内容 | Class Schedule: 第1回:Orientation and class overview 第2回:Independent and dependent clauses / Paragraph structure 第3回:Simple, compound, and complex sentences / Topic sentences / Paragraph – peer editing and revising 第4回:Compound-complex sentences / Supporting sentences / Paragraph – peer editing and revising 第5回:Parallel structure in sentences / Concluding sentences / Paragraph – peer editing and revising 第6回:Paragraph – final draft / Sentence problems / Unity and coherence 第7回:That Clauses / Using and citing outside sources 第8回:If/Whether and question clauses / Quotations 第9回:Adverb clauses / Paraphrasing 第10回:Adverb clauses cont. / Summarizing 第11回:Relative pronouns and adverbs / Introduction to essay writing / Essay – peer editing and revising 第12回:Restrictive and non-restrictive adjective clauses / Body paragraphs / Essay – peer editing and revising 第13回:Adjective clauses / Introductory and concluding paragraphs / Essay – peer editing and revising 第14回:Adjective clauses cont. / Organization of thesis statements and body paragraphs / Essay – peer editing and revising 第15回:Essay – final draft, final comments and feedback |
事前・事後学修の内容 | Students will prepare weekly writings and do exercises from the text or assignments from the teacher. |
ナンバリングコード(試行) | HU-EURO2 |
---|
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら