三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2017 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
選択・必修 選択
授業科目名 英語II発展C
えいごにはってんしー
English II Advanced C (Writing)
単位数 1 単位
分野
開放科目 非開放科目
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

前期

開講時間 月曜日 7, 8時限
開講場所

担当教員 リチャーズ ジョン

Richards, Jon

学習の目的と方法

授業の概要 In this course, students will learn how to improve their writing. We will accomplish this by studying what makes up a paragraph and an essay. Emphasis will be placed on brainstorming, analyzing a paragraph, working on content, organizing their ideas, and presenting their ideas in well structured writing assignments.
学習の目的 The main focus of this course is to teach students to how to generate topics, write cohesive paragraphs, and organize them into clear, logical expository compositions.
学習の到達目標 Students will be taught how to write sentences, generate and organize content, structure and sequence this content into paragraphs and later compositions, review and edit what they have written, and finally, how to respond to what others have written.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  倫理観
  •  モチベーション
  • ○主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的思考力
  •  課題探求力
  •  問題解決力
  •  批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○情報受発信力
  • ○討論・対話力
  •  指導力・協調性
  •  社会人としての態度
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴 能動的要素を加えた授業

教科書 Writing from Within 2 second edition ISBN 978-0-521-18834-0
参考書 Please bring a dictionary, pencil and writing journal, textbook (Writing from Within 2) and a thesaurus.
成績評価方法と基準 Participation 10%, Homework 30%, Writing Assignments 40%, Final Project 20%
オフィスアワー
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫
その他

授業計画

キーワード 英語、 書き、 校閲、 意味段落、 形式段落
Key Word(s) English, Writing, Proofreading, Paragraphs, Essays
学習内容 Week 1 - Introductions. Syllabus Explanation, Needs Assessment, Preparation for Unit 1.
Week 2 - 15 - Units 1 to 12
Week 16 - Final Project
学習課題(予習・復習) Course requirements will include: 1) studying notes taken in class; 2) doing the assigned writing homework; 3) reviewing your written work to improve your writing; 4) producing a quality written piece of work for each test; 5) participating in class. Note: Class Preparation (homework) will be very important to doing the classroom assignments
ナンバリングコード(試行) LIENGL2

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University