シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2017 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次 ~69 期生 ・この授業は英語教育コース専攻生対象の授業です。 ・標準履修年次は1年次です。 ・他専攻生は他コース対象の「英語スピーキングⅡ」(月7-8)を受講してください。 |
|
卒業要件の種別 | 必修 |
|
授業科目名 | 英語スピーキングⅡ(プレゼンテーション)[英語教育コース専攻生対象] | |
えいごすぴーきんぐⅡ(ぷれぜんてーしょん)[えいごきょういくこーすせんこうせいたいしょう] | ||
English Speaking II (Presentation) [English Majors] | ||
単位数 | 1 単位 | |
他学部・他研究科からの受講 |
|
|
市民開放授業 | 市民開放授業ではない | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
月曜日 9, 10時限 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館3階(教室は時間割表で確認すること) | |
担当教員 | インドゥ・ジュネジャ(教育学部 外国人非常勤講師) | |
Indu Juneja |
授業の概要 | The course is designed to provide students with lots of opportunities to think about the ideas and issues related to their immediate lives and future jobs. |
---|---|
学習の目的 | The main aim of this course is to help students plan, organize and deliver in-class individual and group presentations on a variety of topics. They will think about and express their opinions on important ideas and issues and take active part in class discussions. |
学習の到達目標 | The students will develop proficiency in presentation techniques and giving feedback. |
ディプロマ・ポリシー |
|
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 | PBL 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業 |
教科書 | Kobayashi Toshihiko, Shown M Clankie, Your First Speech and Presentation, (NAN'UN-DO) |
参考書 | An English-Japanese and Japanese-English dictionary |
成績評価方法と基準 | Students will be evaluated on the following basis; Attendance, Class attitude and Participation: 50% Presentations: 30% Semester & exam: 20% |
オフィスアワー | 英語教育講座代表に問い合わせること (Ask the chair of the Eng. Dept.) |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
授業改善への工夫 | Modifying the class contents and the teaching materials according to the students' abilities, their expectations and requirements. |
その他 | Try to be regular and be on time. If you miss a class, contact a classmate and find out what was done in the class and the assigned homework for the next class. |
キーワード | プレゼンテーション技術の発展 |
---|---|
Key Word(s) | Development of Presentation Skills |
学習内容 | 1 Course description and outline for preparing a presentation 2 How committed are you to learning English? 3 What do you want to do with your life? 4 How do you keep fit? 5 Individual/group presentations 6 Individual/group presentations 7 Should English be taught in primary schools. 8 Should we let children use cell phones. 9 Should alcohol abuse and domestic violence be tolerated? 10 Individual and group presentations. 11 Individual and group presentations. 12 Watching a DVD. 13 What's wrong with downloading? 14 Should the driving age and age of adulthood be lowered in Japan? 15 Presentations and final assessment. 16 Presentations and final assessment |
学習課題(予習・復習) | The students' should do all the necessary preparation for the assigned topics for presentations on time. |
ナンバリングコード(試行) | ED-ECOM-1 |
---|
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら