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開講年度 | 2017 年度 | |
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開講区分 | 教養教育・教養統合科目・国際理解・現代社会理解 | |
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次 Students with a score of 600 or higher on the TOEIC are preferred, though it is possible for students with less than 600 to also attend. TOEIC600点以上の学生が望ましい。但し、600点以下の学生も受講する可能性がある。 |
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選択・必修 | 選択 |
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授業科目名 | 国際理解特殊講義 | |
こくさいりかいとくしゅこうぎ | ||
Lecture Course in International Understanding | ||
授業テーマ | 言葉と科学のつながり | |
単位数 | 2 単位 | |
分野 | 人文 (2014年度(平成26年度)以前入学生対象) | |
開放科目 | 非開放科目 | |
市民開放授業 | 市民開放授業ではない | |
開講学期 |
前期 |
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開講時間 |
木曜日 1, 2時限 |
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開講場所 | ||
担当教員 | ボッフマイア ジャスティン | |
Boffemmyer, Justin |
授業の概要 | You will learn to analyze English vocabulary into component parts based on the structure of the words themselves, and to understand the basic meaning of new vocabulary without the need of a dictionary. You will also learn why English words are spelled the way they are. 英語の語彙をそれぞれの構造によって部分に分析し、辞書要らずに新しい語彙の基本的な意味を理解することを学ぶ。その上、英語の言葉のスペルの故も学ぶ。 |
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学習の目的 | ・Aquire skills to analyze words into separate affixes and stems ・Know the meanings of various affixes and stems ・Understand the linguistic processes that synthesize affixes and stems into words ・Gain insight into the historical and socio-political circumstances that influence language and orthography ・言葉を接辞と語幹に分析するスキルを習得する ・様々な接辞と語幹の意味を習う ・言葉に接辞と語幹を統合する言語の_を理解する ・言語と字方を影響する歴史的で社会的な情勢に眼力を達成する |
学習の到達目標 | ・Understand new (scientific) words without needing a dictionary ・Deepen your understanding of the meanings of words ・Improve your English spelling ・Learn how to make new terms ・辞書要らずに新しい(科学的な)語彙の意味を理解する ・言葉の意味を深める ・英語のスペル能力を磨く ・新しい(専門)単語の作り方を学ぶ |
ディプロマ・ポリシー |
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授業の方法 | 講義 演習 |
授業の特徴 | 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業 Moodle |
教科書 | Denning, Keith and Brett Kessler. 2007. English Vocabulary Elements. Oxford University Press. ISBN: 0195168038 ISBN-13: 978-0195168037 |
参考書 | |
成績評価方法と基準 | Evaluation is by class preparation (homework, etc.) 20%, in-class participation (active participation in group work, etc.) 20%, quizzes 20%, and an in-class final exam 40%. 成績評価は、講義準備(宿題等)20%、講義中の態度(グループ活動への取り組み姿勢等)20%、小テスト20%、最終試験40%による。 |
オフィスアワー | To be announced during the first class session. 第1回の授業で伝達する。 |
受講要件 | Students with a score of 600 or higher on the TOEIC are preferred, though it is possible for students with less than 600 to also attend. TOEIC600点以上の学生が望ましい。但し、600点以下の学生も受講する可能性がある。 |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | ・Linguistics F: Language Functions ・言語学F:言語の機能 |
授業改善への工夫 | |
その他 |
All readings and classroom instruction are conducted in English. 読み物や講義中の活動は英語のみ。 |
キーワード | 英語、言語語学、分析、形態論、音韻論、医学語彙、科学語彙、言葉の歴史 |
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Key Word(s) | English, linguistics, analysis, morphology, phonology, medical terminology, scientific terminology, history of words |
学習内容 | Session 1: Orientation Session 2-4: Morphology Session 5-7: Phonetics Session 8-9: Phonology and Allomorphy Session 10-11: Regular Allomorphy Session 12-14: Latin and Greek Morphology Session 15: Final Test The above schedule is subject to change dependent upon students' needs. 第1回:紹介 第2〜4回:形態論 第5〜7回:音声学 第8〜9回:音韻論と異形態 第10〜11回:正規異形態 第12〜14回:ラテン語、ギリシャ語の形態論 第15回:最終試験 学生のニーズによって計画が変わる可能性がある。 |
学習課題(予習・復習) | Each session, homework due the following session will be assigned. All work must be completed in English. 毎回、次回授業に向けての課題を設定する。全ての提出物は英語で書くこと。 |
ナンバリングコード(試行) | LIILEC1 |
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※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら