シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2017 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教養教育・教養基盤科目・外国語教育 | |
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次 This class is limited to students with a TOEIC score of 600 or higher, or those who have 2 credits of TOEIC. この授業はTOEIC600点以上の学生、TOEICの2単位の学生に限られている。 |
|
選択・必修 | 選択 |
|
授業科目名 | 英語Ⅱ発展Aa | |
えいごにはってん えいえい | ||
English Ⅱ Advanced Aa | ||
単位数 | 1 単位 | |
分野 | ||
開放科目 | 非開放科目 | |
市民開放授業 | 市民開放授業ではない | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
金曜日 7, 8時限 |
|
開講場所 | ||
担当教員 | ジャスティン・ボッフマイア | |
Boffemmyer, Justin |
授業の概要 | You will learn to effectively present on a variety of topics in English, using various presentation skills and methods learned in class. |
---|---|
学習の目的 | ・effective eye contact and body language ・structure and organization ・understanding of the audience ・analysis of information and evidence ・integration of the above techniques into a cohesive and compelling presentation |
学習の到達目標 | ・Gain confidence in English speaking ability ・Attain confidence for public speaking ・Develop a better understanding of others through audience analysis ・Acquire necessary skills for further improving presentations |
ディプロマ・ポリシー |
|
授業の方法 | 講義 演習 |
授業の特徴 | 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業 Moodle |
教科書 | Hood, Michael(2007). Dynamic Presentations. ISBN |
参考書 | |
成績評価方法と基準 | Evaluation is by class preparation (homework, etc.) 20%, in-class participation (active participation in group work, etc.) 20%, in-class presentations 20%, and a final presentation 40%. |
オフィスアワー | To be announced during the first class session. |
受講要件 | For students who have attained a score of 600 or higher on the TOEIC, or those students with 2 credits of TOEIC. TOEICで600点以上、TOEICの2単位の学生のみ。 |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
授業改善への工夫 | |
その他 | All readings and classroom instruction are conducted in English. |
キーワード | プレゼンテーション、英語、スピーキング、スピーチ |
---|---|
Key Word(s) | presentations, English, speaking, speeches |
学習内容 | Session 1: Orientation Session 2-3: Presentation Basics and Body Language Session 4-5: Structuring a Presentation and Transitions Session 6-7: Audience Analysis Session 8-9: Visual Aids and Statistics Session 10-11: Persuasion and Selecting Facts/Opinions Session 12-13: Explaning Causes, Effects, and Reasons, and Handling Questions Session 14-15: Final Presentations The schedule is subject to change depending on students' needs. |
学習課題(予習・復習) | Each session, homework due the following session will be assigned. Short presentations will often be assigned. All work is to be completed in English. |
ナンバリングコード(試行) | LIENGL2 |
---|
※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら