シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2024 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次 ~76 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英語リスニングⅡ | |
えいごりすにんぐⅡ | ||
English Listening Ⅱ | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | educ-engl-ENGL1022-002
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
木曜日 7, 8時限 |
|
授業形態 |
対面授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | 教育学部1号館 | |
担当教員 | ジョン ウルフギャング ロバーツ | |
John Wolfgang Roberts | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | In this 15 week course students will practice listening for useful everyday idioms. Students will listen to dialogues, and complete activities to better put these idioms into practice. Students will also write their own plays and perform them for the class. Students will listen to English podcasts and share their content with others weekly. Students will be quizzed often on their active listening. |
---|---|
学修の目的 | To become familiar with and put into practice useful idioms. |
学修の到達目標 | To use new idioms in everyday conversation. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Tests and Quizzes-30%, Performances-20%, Notebooks-10% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
eポートフォリオを活用する授業 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業アンケート結果を受けての改善点 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. |
教科書 | Instructor will provide excerps. |
参考書 | Instructor will provide supplementary materials. |
オフィスアワー | To Be Determined. |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | Listening, Idioms, podcasts, playwriting, skits |
---|---|
Key Word(s) | Listening, Idioms, podcasts, playwriting, skits |
学修内容 | 1. Course Introduction; Playwriting activity and performance 2. Podcast Pair Share and Quiz, Topic: Getting Away From it All, Playwriting Groups 3. Podcast Pair Share and Quiz, Topic: Like a Lost Sheep, Playwriting Groups 4. Podcast Pair Share and Quiz, Topic: Learning the Language, Playwriting Groups 5. Podcast Presentations and Performances 6. Performance Videos and Test 7. Podcast Pair Share and Quiz, A Famous Landmark, Playwriting Groups 8. Podcast Pair Share and Quiz, A Bite to Eat , Playwriting Groups 9. Podcast Pair Share and Quiz, Getting over Culture Shock, Playwriting Groups 10. Podcast Presentations and Performances 11. Performance Videos and Test 12. Podcast Pair Share and Quiz, Aunt Agatha's Advice Column, Playwriting Groups 13. Playwriting Groups 14. Podcast Presentations and Performances 15. Performance Videos and Final Test" |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind, and respectful. |
事前学修の時間:45分/回 事後学修の時間:45分/回 |