シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2024 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 4年次 大学院(博士課程・博士後期課程) : 3年次, 4年次 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英作文Ⅲ(エッセイライティング) | |
えいさくぶんIII(えっせいらいてぃんぐ) | ||
English Composition III (Essay Writing) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | educ-engl-ENGL 3 0 2 4
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
前期 |
|
開講時間 |
月曜日 3, 4時限 |
|
授業形態 |
対面授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | 教育学部1号館 | |
担当教員 | ジョン ウルフギャング ロバーツ | |
John Wolfgang Roberts | ||
実務経験のある教員 | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | This is a 15 week course in which students will learn about the essay writing craft and further develop effective writerly habits. This course builds upon English Composition II (Paragraph Writing) and prepares students for English Composition IV (Essay Writing) and English Composition V (Academic Writing). |
---|---|
学修の目的 | To produce a 5+ page working draft of a research paper. |
学修の到達目標 | To become familiar with the processes of conducting research and developing writing skills. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Final Portfolio- 20%, Final Essay-20%, Projects-10% Notebooks-10% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
eポートフォリオを活用する授業 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業アンケート結果を受けての改善点 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. |
教科書 | Students will generate class materials. |
参考書 | Instructor will provide supplementary materials. |
オフィスアワー | To Be Determined |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | Essay, Argumentation, Rhetoric, Logos, Ethos, Pathos |
---|---|
Key Word(s) | Essay, Argumentation, Rhetoric, Logos, Ethos, Pathos |
学修内容 | 1. Course Introduction, Diagnostic: What does it mean to be a good writer? 2. Toni Morrison, "Writers Together" Reading and Activities 3. Workshops 4. Peter Elbow, "Freewriting" Reading and Activities 5. Workshops 6. Structuring Essays 7. Joanne Jaime, "Marriage: The Changing Institution 8. Workshops 9. Pat Mora, "Why I am a Writer" 10. Workshops 11. Ray Bradbury, "The Joy of Writing" 12. Workshops 13. Amy Tan, "My Mother's English" 14. Workshops 15. Final Portfolio Due |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind and respectful. |
事前学修の時間:45分/回 事後学修の時間:45分/回 |