シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2024 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
教育学部, A 類 他類の学生の受講可 学部(学士課程) : 3年次, 4年次 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英作文Ⅳ(エッセイライティング) | |
えいさくぶん よん(えっせいらいてぃんぐ) | ||
English Writing IV (Essay Writing) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | ED-ECOM-3
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
火曜日 1, 2時限 |
|
授業形態 |
対面授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | 教育学部専門1号館 | |
担当教員 | ジョン ウルフギャング ロバーツ | |
John Wolfgang Roberts | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | This is a 15 week course in which students will learn to write complete argumentative essays in English. This course builds upon English Composition II (Paragraph Writing) and prepares students for English Composition V (Academic Writing). Students will learn appropriate essay structure, write, revise and edit writing, discuss each other’s writing through workshops, and refelct on the writing process. |
---|---|
学修の目的 | To become familiar with writing complete academic essays. |
学修の到達目標 | To have written 3 essays. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Packaged Essays- 30%, Presentations-15%, Notebooks-10%, Annotations-5% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
eポートフォリオを活用する授業 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業アンケート結果を受けての改善点 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. |
教科書 | Students will generate class materials. |
参考書 | Instructor will provide supplementary materials. |
オフィスアワー | To Be Determined. |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | Essay, Argumentation, Rhetoric, Logos, Ethos, Pathos |
---|---|
Key Word(s) | Essay, Argumentation, Rhetoric, Logos, Ethos, Pathos |
学修内容 | 1. Course Introduction- Diagnostic Essay, Principles for Argument: Logos, Ethos, Pathos 2. Terminology, Essay/Paragraph Structures: The Ethical Appeal, Reading: ""Both Sides of the Fence by Teresa Bateman, Combining Forms for a Literary Essay 3. Essay 1 Creating a Research Question/Prompt; Thesis sentence; Outline 4. Essay 1 Body Paragraphs; Drafting and Workshops 5. Essay 1 Introductions and Conclusions; Drafting and Class Workshops 6. Essay 1 Peer Review and Revisions, Packaging and Submission 7. Mini-presentation; Essay 3 Outlining and Drafting: The Logical Appeal, Reading: ""Online Learning and Student Success"" by Mark Charles Fissel 8. Essay 2 Drafting and Workshops 9. Essay 2 Drafting and Class Workshop 10. Essay 2 Peer Review, Revision, Packaging, and Submission 11. Mini-presentation; Essay 4 Drafting: The Emotional Appeal, Reading: ""Women are Better Drivers"" by Phyllis McGinley 12. Essay 3 Drafting and Workshops 13. Essay 3 Drafting and Class Workshop 14. Essay 3 Peer Review, Revision, Packaging, and Submission 15. Essay 3 Packaging Due; Presentations; Test and Course reflections" |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind, and respectful. |
事前学修の時間:60分/回 事後学修の時間:60分/回 |