シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2024 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語コミュニケーション | |
えいごこみゅにけーしょん | ||
Communication in English | ||
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次 期生 |
|
卒業要件の種別 | 必修 |
|
授業科目名 | 英作文II(パラグラフライティング) | |
えいさくぶんII(ぱらぐらふらいてぃんぐ) | ||
English Composition II (paragraph writing) | ||
単位数 | 1 単位 | |
ナンバリングコード | educ-engl-ENGL4024-005
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
金曜日 7, 8時限 |
|
授業形態 |
対面授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | 教育学部1号館 | |
担当教員 | ジョン ウルフギャング ロバーツ | |
John Wolfgang Roberts | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | This is a 15 week course in which students will learn to write a variety of paragraph forms. We will begin by reinforcing basic paragraph structure and apply that structure in different contexts and styles. Students will write, discuss each others’ writing through workshops, edit and revise their writing, and keep a reflection on their progress as a writer. |
---|---|
学修の目的 | To learn to write in complete paragraphs. |
学修の到達目標 | To become familiar with various forms of paragraphs and to write in complete paragraphs. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Notebooks-10%, Quizzes and Test-20%, Annotations-10%, Portfolios-20% |
授業の方法 | 演習 |
授業の特徴 |
eポートフォリオを活用する授業 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業アンケート結果を受けての改善点 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. |
教科書 | Prints will be provided by instructor |
参考書 | Instructor will provide supplementary materials. |
オフィスアワー | To Be Determined. |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | Paragraphs, Details, Commentary, |
---|---|
Key Word(s) | Paragraphs, Details, Commentary, |
学修内容 | 1. Course Introduction; Basic Terms and Structure Sample Literary Paragraph: Three Little Pigs 2. Reading and Annotating, ""Ashputtle"" by brothers Grimm, 2 Chunk Summary Paragraph (1) 3. Constructive Criticism and Workshop Introduction, Workshops, Editing and Revision 4. Literary: Descriptive and Analysis (2) 5. Workshops 6. Intro to Expository/Informational Forms and Compare and Contrast (3), Reading and Annotating: excerpt from Boys and Girls Learn Differently: A Guide for Teachers and Parents by Michael Gurian 7. Workshops 8. Expository/Informational: Cause and Effect (4) 9. Workshops 10. Intro to Narrative Forms, Process and Narrative (5), Reading and Annotating: ""A Homemade Education"" by Malcom X 11. Workshops 12. Intro to Argumentation, Argumentative and Pursuasive (6), Reading and Annotating: ""Nothing Gold can Stay"" by Robert Frost 13. Workshops 14. Review Quiz, Editing and Revising final portfolio 15. Portfolios Due, Paragraph writing test" |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind, and respectful. |
事前学修の時間:45分/回 事後学修の時間:45分/回 |