三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2024 年度
開講区分 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生

学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
期生
卒業要件の種別 必修
授業科目名 英作文II(パラグラフライティング)
えいさくぶんII(ぱらぐらふらいてぃんぐ)
English Composition II (paragraph writing)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
educ-engl-ENGL4024-005
開放科目 非開放科目    
開講学期

後期

開講時間 金曜日 7, 8時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所 教育学部1号館

担当教員 ジョン ウルフギャング ロバーツ

John Wolfgang Roberts

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 This is a 15 week course in which students will learn to write a variety of paragraph forms. We will begin by reinforcing basic paragraph structure and apply that structure in different contexts and styles. Students will write, discuss each others’ writing through workshops, edit and revise their writing, and keep a reflection on their progress as a writer.
学修の目的 To learn to write in complete paragraphs.
学修の到達目標 To become familiar with various forms of paragraphs and to write in complete paragraphs.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標
 教育をめぐる現実的課題について、専門的知識に基づいて適切な対応を考えることができる。
○教育に関する課題を意識した実践を企画・運営し、関係者と協力して問題解決に取り組むことができる。
 教育に関わる職業人に求められる使命感・責任感を持ち、異文化、多世代の人と連携・協力することができる。
 自律的な学習者として、主体的に学び、振り返ることができる。

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Participation-40%, Notebooks-10%, Quizzes and Test-20%, Annotations-10%, Portfolios-20%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

eポートフォリオを活用する授業

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業アンケート結果を受けての改善点 Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class.
教科書 Prints will be provided by instructor
参考書 Instructor will provide supplementary materials.
オフィスアワー To Be Determined.
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード Paragraphs, Details, Commentary,
Key Word(s) Paragraphs, Details, Commentary,
学修内容 1. Course Introduction; Basic Terms and Structure Sample Literary Paragraph: Three Little Pigs
2. Reading and Annotating, ""Ashputtle"" by brothers Grimm, 2 Chunk Summary Paragraph (1)
3. Constructive Criticism and Workshop Introduction, Workshops, Editing and Revision
4. Literary: Descriptive and Analysis (2)
5. Workshops
6. Intro to Expository/Informational Forms and Compare and Contrast (3), Reading and Annotating: excerpt from Boys and Girls Learn Differently: A Guide for Teachers and Parents by Michael Gurian
7. Workshops
8. Expository/Informational: Cause and Effect (4)
9. Workshops
10. Intro to Narrative Forms, Process and Narrative (5), Reading and Annotating: ""A Homemade Education"" by Malcom X
11. Workshops
12. Intro to Argumentation, Argumentative and Pursuasive (6), Reading and Annotating: ""Nothing Gold can Stay"" by Robert Frost
13. Workshops
14. Review Quiz, Editing and Revising final portfolio
15. Portfolios Due, Paragraph writing test"
事前・事後学修の内容 Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind, and respectful.
事前学修の時間:45分/回    事後学修の時間:45分/回

Copyright (c) Mie University