シラバスの詳細な内容を表示します。
→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)
開講年度 | 2024 年度 | |
---|---|---|
開講区分 | 教育学部・教科及び教科の指導法に関する科目(A類)・英語 | |
科目名 | 英語文学 | |
英語文学 | ||
Literature in English | ||
受講対象学生 |
学部(学士課程) : 3年次, 4年次 73-72 期生 |
|
卒業要件の種別 | 選択 |
|
授業科目名 | 英米文学講義II | |
えいべいぶんがくこうぎII | ||
Lecture on English and American Literature II | ||
単位数 | 2 単位 | |
ナンバリングコード | educ-engl-LITR3014-001
|
|
開放科目 | 非開放科目 | |
開講学期 |
後期 |
|
開講時間 |
金曜日 3, 4時限 |
|
授業形態 |
対面授業 * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい
「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業 |
|
開講場所 | 教育学部1号館 | |
担当教員 | ジョン ウルフギャング ロバーツ | |
John Wolfgang Roberts | ||
SDGsの目標 |
|
|
連絡事項 | * 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい |
授業の概要 | This 15 week course will focus on a particular play by William Shakespeare. We will discuss and become familiar Shakespeare's life and times, Shakespearean phrases, the themes and motifs of Romeo and Juliet, and draw connections to important adolescent topics and issues. |
---|---|
学修の目的 | To gain an introductory appreciation of William Shakepeare's work. |
学修の到達目標 | Students can identify important literary devices in the works of William Shakespeare. |
ディプロマ・ポリシー |
|
成績評価方法と基準 | Participation-40%, Tests-30%, Projects-20%, Notebook-10%, |
授業の方法 | 講義 |
授業の特徴 |
eポートフォリオを活用する授業 教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業 |
授業アンケート結果を受けての改善点 | Class participation and attendance will be mandatory in order to receive a passing score in this class. Four unexcused absences will result in an automatic “0” in this class. |
教科書 | Sparknotes Romeo and Juliet (No Fear Shakespeare) |
参考書 | Instructor will provide supplementarty materials. |
オフィスアワー | To Be Determined. |
受講要件 | |
予め履修が望ましい科目 | |
発展科目 | |
その他 |
MoodleのコースURL |
---|
キーワード | Shakespeare, Elizabethan/Jacobean England, Tragedy, Poetry, Adolescence |
---|---|
Key Word(s) | Shakespeare, Elizabethan/Jacobean England, Tragedy, Poetry, Adolescence |
学修内容 | 1. Course Introduction; Biography of William Shakespeare, Historical Contexts, Background, Reading: ""The Lure of Shakespeare"" by Robert W. Butler 2. Reading: ""On Tragedy (Ch. 13)"" by Aristotle, Romeo and Juliet Introduction: Characters, Major Themes and Motifs, 4 Loves (C.S. Lewis) 3. Project 1 Due, Act 1 and Film 4. Act 1 and Film, Reading: ""Should we Scoff at the Idea of Love at First Sight"" by James Kuzner 5. Act 2 and Film, Reading: ""Adolescence and the Teenage Crush"" by Dr. Carl Pickhardt 6. Act 2 and Film, Reading: ""Sonnet 53"" by Elizabeth Barrett Browning 7. Project 2 Due, Act 1 and 2 Quiz Review 8. Act 1-2 Test 9. Act 3 and Film 10. Act 3 and film, Reading: ""Do Juvenile Killers Deserve Life Behind Bars?"" by Nina Totenberg 11. Act 4 and Film 12. Act 5 and Film, Reading: ""Fear Prompts Teens to Act Impulsively"" by Laura Sanders and ""what love isn't"" by Yrsa Daly-Ward 13. Project 3 Due, Reading: ""The Pardon of Becky Day"" by John Fox Jr. 14. Comprehensive Review and Quiz 15. Final Test: Story, Themes and Motifs, Essay Questions " |
事前・事後学修の内容 | Please submit all homework on time, come to class on time, and always be motivated, kind, and respectful. |
事前学修の時間:45分/回 事後学修の時間:45分/回 |