三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2021 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次
授業科目名 英語II発展B
えいごにはってんびー
English II Advanced B (Reading & Discussion)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
libr-fndt-ENGL2243-007
開放科目 非開放科目    
分野
開講学期

前期集中

Tuesday, September 14 - Friday, September 17

開講時間 火曜日 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 水曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 木曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 金曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限
授業形態

ハイブリッド授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所

担当教員 ジョンストン・ヘレン

JOHNSTONE, Helen

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 Students will learn how to improve their reading, speaking, listening and critical thinking skills. Students will read a range of text types, listen to recorded materials and to each other, and discuss their opinions and thoughts.
学修の目的 Being able to gain information from written text and aural/visual media, critically assess it and present your thoughts to a wider audience is an essential skill for any student wishing to undertake study abroad. It is the aim of this class to raise your confidence in reading, speaking and listening to English. The class will also help you to critically evaluate a range of texts and form opinions.
学修の到達目標 Students will be given the chance to improve their reading, listening, speaking and thinking in English by practicing extensively. The primary goal is to encourage students to speak and give their thoughts on an impromptu basis and prepare to give thoughtful answers that are backed by facts when given more time. Students will work alone, in pairs, small groups and as a class. Quizzes and discussion will cover reading and listening comprehension. All assessment will be based on classwork, homework and student participation in discussion, presentations and other classroom activities. It is also hoped that students will be encouraged to read in English for pleasure.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  • ○社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 30% Class preparation (homework, etc.)
40% In-class participation (active participation in group work, etc.)
30% In-class presentations
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

プレゼンテーション/ディベートを取り入れた授業

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業改善の工夫
教科書 Handouts will be prepared by the instructor.
参考書
オフィスアワー Explained during the first lesson.
It is also possible to contact the instructor through the office of the College of Liberal Arts and Sciences. (教養教育事務室)
受講要件 原則として、英語特別プログラムの学生のみを対象としますが、空きがある場合には、TOEIC600点以上を取得していること を条件に英語特別プログラム以外の学生も受講できます。その場合には、前期試験期間中に掲示にて募集を行います。
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 All readings and classroom assignments will be conducted in English and it is expected that students will be willing to speak and contribute in class.

英語で実施する授業科目

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード リーディング、読み物、英語、対話、スピーキング、クリシ ン、プレゼンテーション、会話、討論、コミュニケーショ ン、グループ・プレゼンテーション
Key Word(s) Reading, texts, English, Discussion, Speaking, critical thinking,presentation, conversation, debate, communication, group presentation
学修内容 This is a four-day intensive course.

DAY ONE (Tuesday, September 14)
Session 1: Orientation and introduction to discussion, language of discussion
Session 2: Looking at different perspectives, giving opinions, agreeing, disagreeing
Session 3: Introduction to reading skills, preparation of text, reading text
DAY TWO (Wednesday, September 15)
Session 4: Discussion of text
Session 5: Critical thinking - Preparation of text
Session 6: Critical thinking - Preparation of text
Session 7: Discussion of text (critical evaluation) ‒ seminar skills/reading circles
DAY THREE (Thursday, September 16)
Session 8: Feeding back on a discussion, asking questions, clarifying opinions
Session 9: Summarising the outcome of a discussion & feeding back
Session 10: Summarising the outcome of a discussion & feeding back
Session 11: Preparing a text (newspaper article/academic article) and group seminar discussion
DAY FOUR (Friday, September 17)
Session 12: Discussion of text - chairing a discussion
Session 13: Preparing a text
Session 14: Discussing text
Session 15: Reflecting on discussion/summarising

The schedule is subject to change depending on students' needs and language level.
事前・事後学修の内容 Due to the intensive nature of the course homework will be given to students for completion the following day, short presentations and additional readings may also be assigned. The syllabus is subject to change where students' needs require.
事前学修の時間:30分/回    事後学修の時間:60分/回

Copyright (c) Mie University