三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ シラバスの一覧にもどる

科目の基本情報

開講年度 2019 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
授業科目名 英語Ⅱ発展B
えいごにはってんびー
English II Advanced B (Reading & Discussion)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
LIENGL2

ナンバリングコード一覧表はこちら

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。

開放科目 非開放科目    
分野
開講学期

前期集中

8月26日(月)~29日(木)

開講時間 月曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 火曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 水曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限; 木曜日 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8時限
開講場所

担当教員 ヘレン・ジョンストン

Helen Johnstone

学修の目的と方法

授業の概要 Students will learn how to improve their reading, speaking, listening and critical thinking skills. Students will read a range of text types, listen to recorded materials and to each other, and discuss their opinions and thoughts.
学修の目的 Being able to gain information from written text and aural/visual media, critically assess it and present your thoughts to a wider audience is an essential skill for any student wishing to undertake study abroad. It is the aim of this class to raise your confidence in reading, speaking and listening to English. The class will also help you to critically evaluate a range of texts and form opinions.
学修の到達目標 Students will be given the chance to improve their reading, listening, speaking and thinking in English by practicing extensively. The primary goal is to encourage students to speak and give their thoughts on an impromptu basis and prepare to give thoughtful answers that are backed by facts when given more time. Students will work alone, in pairs, small groups and as a class . Quizzes and discussion will cover reading and listening comprehension. All assessment will be based on classwork, homework and student participation in discussion, presentations and other classroom activities. It is also hoped that students will be encouraged to read in English for pleasure.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  • ○社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Evaluation is by class preparation (homework, etc.), in-class participation (active participation in group work, etc.), and in-class presentations
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 Handouts to be given out during class
参考書
オフィスアワー
受講要件 原則として、英語特別プログラムの学生のみを対象としますが、空きがある場合には、TOEIC600点以上を取得していることを条件に英語特別プログラム以外の学生も受講できます。その場合には、前期試験期間中に掲示にて募集を行います。
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 All readings and classroom assignments will be conducted in English and it is expected that students will be willing to speak and contribute in class.

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード リーディング、読み物、英語、対話、スピーキング、クリシン、プレゼンテーション、会話、討論、コミュニケーション、グループ・プレゼンテーション
Key Word(s) Reading, texts, English, Discussion, Speaking, critical thinking,presentation, conversation, debate, communication, group presentation
学修内容 DAY ONE
Session 1: Orientation and introduction to discussion, language of discussion
Session 2: Looking at different perspectives, giving opinions, agreeing, disagreeing
Session 3: Introduction to reading skills, preparation of text, reading text
Session 4: Discussion of text

DAY TWO
Session 5/6: Critical thinking - Preparation of text
Session 7: Discussion of text (critical evaluation) – seminar skills/reading circles
Session 8: Feeding back on a discussion, asking questions, clarifying opinions

DAY THREE
Session 9/10: Summarising the outcome of a discussion &feeding back
Session 11: Preparing a text (newspaper article/academic article) and group seminar discussion
Session 12: Discussion of text - chairing a discussion

DAY FOUR
Session 13: Preparing a text
Session 14: Discussing text
Sessions 15: Reflecting on discussion/summarising

The schedule is subject to change depending on students' needs and language level.
事前・事後学修の内容 Due to the intensive nature of the course homework will be given to students for completion the following day, short presentations and additional readings may also be assigned. The syllabus is subject to change where students' needs require.

Copyright (c) Mie University