三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2024 年度
開講区分 生物資源学研究科(博士前期課程)資源循環学専攻
受講対象学生 大学院(修士課程・博士前期課程・専門職学位課程) : 1年次
選択・必修 選択必修
授業科目名 資源植物学特論
しげんしょくぶつがくとくろん
Advanced Global Plant Resource Science
単位数 2 単位
ナンバリングコード
BIOR-Reso-5371-004
開放科目 非開放科目    
開講学期

前期

開講時間 木曜日 1, 2時限
授業形態

対面授業

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

「オンライン授業」・・・オンライン会議ツール等を利用して実施する同時双方向型の授業
「ハイブリッド授業」・・・「対面授業」と「オンライン授業」を併用した授業
「オンデマンド授業」・・・動画コンテンツの配信等によって実施する授業

開講場所

担当教員 関谷 信人

SEKIYA, Nobuhito

実務経験のある教員 Japan International Cooperation Agency (JICA) technical expert in Tanzania
Japan Overseas Cooperation Volunteers (JOCV, JICA volunteer) in Zambia and Tanzania

SDGsの目標
連絡事項

* 状況により変更される可能性があるので定期的に確認して下さい

学修の目的と方法

授業の概要 This course is designed to allow students to learn the importance of interdisciplinary perspective, especially an integration of natural and social sciences, in their own area of study.
学修の目的 Each student becomes able to critically look at his/her own research theme from the interdisciplinary perspective and evaluate the academic and social significance of his/her research theme.
学修の到達目標 【Knowledge】
Each student becomes able to fully understand scientific articles of interdisciplinary study provided in this course.
【Attitude】
Each student becomes able to find an article of interdisciplinary study in his/her own discipline and to fully understand authors' arguments stated in the article.
【Skill】
Each student becomes able to aurally present an article of interdisciplinary study in his/her own discipline.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  • ○専門知識・技術
  • ○論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Each student's performance is evaluated based on aural presentation. More than 60% is required to get a course credit.
【Knowledge】40%
【Attitude】40%
【Skill】20%
授業の方法 講義 演習

授業の特徴

PBL

問題自己設定型PBL

特色ある教育

その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

教員と学生、学生相互のやり取りが、ほぼ英語で進められる授業
授業アンケート結果を受けての改善点
教科書
参考書
オフィスアワー 13:00~16:00 (appoinment needed, online: 10:00~20:00)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他

授業計画

各回
共通
MoodleのコースURL
第1回 概要 What are we going to learn in "Advanced Global Plant Resource Science"?
授業時間内の学修内容 How the lecturer implements the course, How students participate in the course, Explaining learning materials
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Reading orientation documents
事前学修の時間 60分
事後学修の内容 Reading a prepared article
事後学修の時間 180分
自由記述欄
第2回 概要 Reading a prepared article (1st article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Reading a prepared article (1st article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reading a prepared article (1st article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第3回 概要 Reading a prepared article (2nd article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 2nd article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Reading a prepared article (2nd article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reading a prepared article (2nd article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第4回 概要 Preparation of aural presentation about the prepared article (1st article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (1st article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (1st article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第5回 概要 Preparation of aural presentation about the prepared article (2nd article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 2nd article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (2nd article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (2nd article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第6回 概要 Presentation of the prepared article (1st article)
授業時間内の学修内容 Comments of the presentation of 1st article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (1st article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reviewing aural presentation about the prepared article (1st article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第7回 概要 Presentation of the prepared article (2nd article)
授業時間内の学修内容 Comments of the presentation of 2nd article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the prepared article (2nd article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reviewing aural presentation about the prepared article (2nd article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第8回 概要 Searching for articles
授業時間内の学修内容 Answering questions about the article search
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Searching for articles
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Searching for articles
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第9回 概要 Reading a found article (1st article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Reading a found article (first article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reading a found article (first article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第10回 概要 Reading a found article (2nd article)
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 2nd article
キーワード(Key Word(s))
事前学修の内容 Reading a found article (second article)
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reading a found article (second article)
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第11回 概要 Preparation of aural presentation about the two found articles
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st and 2nd articles
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the two found articles
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the two found articles
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第12回 概要 Preparation of aural presentation about the two found articles
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st and 2nd articles
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the two found articles
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the two found articles
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第13回 概要 Preparation of aural presentation about the two found articles
授業時間内の学修内容 Answering questions about the 1st and 2nd articles
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the found article
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the found article
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第14回 概要 Presentation about the 1st article
授業時間内の学修内容 Comments on the presentation of 1st article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about one of the two found articles
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Preparation of aural presentation about the other article
事後学修の時間 60分
自由記述欄
第15回 概要 Presentation about the 2nd article
授業時間内の学修内容 Comments on the presentation of 2nd article
キーワード(Key Word(s)) Interdisciplinary perspective, Natural science, Social science, Crop production
事前学修の内容 Preparation of aural presentation about the other article
事前学修の時間 180分
事後学修の内容 Reviewing aural presentation about the two found articles
事後学修の時間 60分
自由記述欄

Copyright (c) Mie University