三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2019 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
授業科目名 英語II発展B
えいごにはってんびー
English II Advanced B (Reading & Discussion)
単位数 1 単位
ナンバリングコード
LIENGL2

ナンバリングコード一覧表はこちら

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。

開放科目     
分野
開講学期

後期

開講時間 月曜日 5, 6時限
開講場所

担当教員 リチャーズ ジョン

Richards, Jon

学修の目的と方法

授業の概要 In this course, students will learn how to improve their reading, listening, speaking and critical thinking skills. We will accomplish this by challenging our cultural perceptions and values then discussing our thoughts and opinions.
学修の目的 To communicate well with others, you need to have the confidence to use English to talk more deeply about yourself. It is the aim of this class to make us ask ourselves questions about our values. What do we believe? What is important to us? And discuss our opinions in English.
学修の到達目標 Students will read a story related to intercultural values and then asked to consider their own beliefs. The goal is to make students consider what their beliefs are and to consider how cultural differences guide our beliefs.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  • ○主体性
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的・批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○表現力(発表・討論・対話)
  •  リーダーシップ・フォロワーシップ
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  問題発見解決力
  •  心身・健康に対する意識
  •  社会人としての態度・倫理観

成績評価方法と基準 Class Participation 35%, Homework 30%, Midterm Exam 10%, Final Exam 25%
授業の方法 演習

授業の特徴

PBL

特色ある教育

その他、能動的要素を加えた授業(ミニッツペーパー、シャトルカードなど)

英語を用いた教育

授業改善の工夫
教科書 Text Book: Identity ISBN 13: 978 0 19 4385749
参考書 Supplemental material will be provided by the teacher.
オフィスアワー
受講要件 To register for this course, you are required to have scored 600 or higher on TOEIC.
Students who have earned two credits in TOEIC preparation courses are also eligible to register.
予め履修が望ましい科目
発展科目
その他 英語で実施する授業科目

授業計画

MoodleのコースURL
キーワード 英語、読み、聞き、話、批判的思考
Key Word(s) Personal Identity. Culture, Values, Belief, English, Reading, Listening, Speaking, Discussion
学修内容 Week 1: Introduction and self evaluation assignment. "Who am I?" Week 2 - 7 Units 7 - 9 Week 8 Midterm Test Week 9 - 14: Units 10 - 12 Week 15: Self Evaluation "How Have I Changed?" Week 16: Final Test
事前・事後学修の内容 Course requirements. Reading Assignments. Class Participation. Self Evaluation Quiz. Class Presentations. Mid Term Test. Final Test.

Copyright (c) Mie University