三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2018 年度
開講区分 人文学部文化学科
受講対象学生 2012年度以降入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文中級B
えいさくぶんちゅうきゅうびい
Intermediate English Composition B
単位数 1 単位
受講対象学生 2011年度以前入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文中級B
えいさくぶんちゅうきゅうびい
Intermediate English Composition B
単位数 1 単位
他学部・他研究科からの受講
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

後期

開講時間 金曜日 7, 8時限
開講場所

担当教員 ハムリッチ ネイサン

HAMLITSCH, Nathan

TAの情報

学習の目的と方法

授業の概要 This course teaches intermediate English composition skills and techniques. This course builds on basic writing skills to develop intermediate students towards the advanced level. The course will focus on skills for building and organizing four different types of essays.
学習の目的 Students will learn how to write four types of essay: argumentative, cause/effect, compare/contrast, and process essays while learning the basic mechanics of writing and argumentation skills.
学習の到達目標 Students will learn to gather ideas, plan and organize a structure for presenting them, and finally compose the ideas into a composition.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  倫理観
  •  モチベーション
  •  主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  • ○論理的思考力
  •  課題探求力
  •  問題解決力
  •  批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○情報受発信力
  • ○討論・対話力
  •  指導力・協調性
  •  社会人としての態度
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業

教科書 Longman Academic Writing Series 4: Paragraphs to Essays, Fifth Edition by Alice Oshima & Ann Hogue (2014) (ISBN: 978-0-13-291569-4)
参考書
成績評価方法と基準 Classwork 10 points
Homework 10 points
Essay editing and revising assignments (8 x 5) 40 points
Essay final drafts (4 x 10) 40 points
オフィスアワー By appointment
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫
その他 All readings and classroom instruction are in English.

授業計画

キーワード Intermediate English Composition
Key Word(s) Intermediate English Composition
学習内容 Class Schedule:
第1回:Orientation and class overview
第2回:Participles / Paragraph and essay structure overview
第3回:Participle phrases / Producing valid arguments
第4回:Participle phrases cont. / Introduction to argumentative essays
第5回:Participle phrases cont. / Rebutting opposing points / Argumentative essay – peer
editing and revising
第6回: Using statistical evidence/ Argumentative essay – peer editing and revising
第7回:Argumentative essay – final draft / Introduction to cause and effect essays
第8回:Evaluating arguments, transition signals for cause/effect relationships / Cause and
effect essay – peer editing and revising
第9回:Evaluating outside sources / Cause and effect essay – peer editing and revising
第10回:Cause and effect essay – final draft / Introduction to compare and contrast essay
第11回:Points of comparison and organization / Compare and contrast essays – peer editing      and revising
第12回:Compare and contrast signal words / Compare and contrast essay – peer editing
and revising
第13回:Compare and contrast essay – final draft / Introduction to process essays, thesis
statements
第14回:Body paragraphs in a process essay, transition signals for chronological order /
Process essay – peer editing and revising
第15回:Process essay – final draft, final comments and feedback
事前・事後学修の内容 Students will prepare weekly writings and do exercises from the text or assignments from the teacher.
ナンバリングコード(試行) HU-EURO2

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University