三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2018 年度
開講区分 人文学部文化学科
受講対象学生 2012年度以降入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文上級A
えいさくぶんじょうきゅうえい
Advanced English Composition A
単位数 1 単位
受講対象学生 2011年度以前入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文上級A
えいさくぶんじょうきゅうえい
Advanced English Composition A
単位数 1 単位
他学部・他研究科からの受講
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

前期

開講時間 水曜日 5, 6時限
開講場所

担当教員 ジョン ダイクス(非常勤講師)

DYKES, John

学習の目的と方法

授業の概要 This is an advanced level course focused on the process of writing, and on the linguistic skills needed to describe, to narrate, to persuade and to explain things in writing. Written English differs from the spoken language - it is not spontaneous and needs to be edited, reviewed , revised, and reconsidered.
学習の目的
学習の到達目標 Students will get lots of practice in composing thoughts into comprehensible English in different types of writing; formal and informal, descriptive and narrative and also in peer editing, reviewing and creating a final composition from a first draft.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  倫理観
  •  モチベーション
  •  主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的思考力
  •  課題探求力
  •  問題解決力
  •  批判的思考力
コミュニケーション力
  •  情報受発信力
  •  討論・対話力
  •  指導力・協調性
  •  社会人としての態度
  •  実践外国語力
生きる力
  •  感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴 能動的要素を加えた授業

教科書 "Words In Motion by David Olsher. Oxford University Press.
ISBN 978 0 19 434452 4"
参考書
成績評価方法と基準 "Class work - 50%
Final drafts - 50%"
オフィスアワー
受講要件 Composing written work is largely a solitary occupation so students will need to have a mature, responsible attitude, and be capable of working alone and completing assigned work on time and in an acceptable form.
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫 Students are granted considerable autonomy in this course, and are also encouraged to go beyond the bare minimum required for each writing project. They have an opportunity to produce their own English, and should not be afraid of making mistakes.
その他 THIS COURSE IS ENTIRELY IN ENGLISH! Students will need to work together and should communicate using only English.

授業計画

キーワード Autonomy ; Responsibility.
Key Word(s)
学習内容 1 Introduction and orientation.
2 What is a paragraph?
3 Process writing. Pre-writing.
4 Brainstorming. Lists. Notes. Idea maps.
5 First draft – Introducing Yourself
6 Peer editing. Reviewing.
7 Common writing errors and problems. Final draft.
8 Interim review. Discussion of first writing project.
9 Write an autobiographical paragraph. Peer edit and review for improvements.
10 First draft – Describing a real place at a real time.
11 Peer editing of first draft and review.
12 More common problems. Final draft.
13 Write a story - narrative plus descriptive writing
14 Peer editing and reviewing.
15 Final class.Final draft."
事前・事後学修の内容 Each class covers a new step in the process of creating a composition. Most classes also contain a period of peer editing which requires students to assist each other. Missing a class will adversely affect the other students and leave the absentee 1 step behind the others so regular attendance is vital.
ナンバリングコード(試行) HU-EURO2

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University