三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ 閉じる(シラバスの一覧にもどる)

科目の基本情報

開講年度 2017 年度
開講区分 教育学部・教科に関する専門科目(A類)・英語
科目名 英語コミュニケーション
えいごこみゅにけーしょん
Communication in English
受講対象学生 A 類, 教育学部

学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次
~69 期生
・この授業は英語教育コース専攻生対象の授業です。
・この授業の標準履修学年は1年次です。
・他専攻生は他専攻生対象の「英語スピーキングⅠ」(月7-8)を受講してください。
卒業要件の種別 必修
授業科目名 英語スピーキングⅠ(自己表現) [英語教育専攻生コース対象]
えいごすぴーきんぐ Ⅰ (じこひょうげん) [えいごきょういくこーすせんこうせいたいしょう]
English Speaking Ⅰ(Self-expression) [English Majors]
単位数 1 単位
他学部・他研究科からの受講
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

前期

開講時間 月曜日 9, 10時限
開講場所 教育学部専門1号館3階 
教室は時間割表で確認すること。

担当教員 インドゥ・ジュネジャ(教育学部 外国人非常勤講師)

Indu Juneja

学習の目的と方法

授業の概要 The course is centered around a variety of interactive and discussion activities with emphasis on real life skills.
学習の目的 The main objective of this course is to develop students' abilities to express themselves in English with more fluency and to provide an atmosphere for free and open discussion.
学習の到達目標 The students' should be able to learn critical thinking skills and expressing opinions with reasoning. They would also be developing the communication and cultural skills needed for effective conversations in English.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  • ○感性
  • ○共感
  •  倫理観
  • ○モチベーション
  • ○主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  • ○幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的思考力
  • ○課題探求力
  • ○問題解決力
  • ○批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○情報受発信力
  • ○討論・対話力
  • ○指導力・協調性
  • ○社会人としての態度
  • ○実践外国語力
生きる力
  • ○感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴 PBL 能動的要素を加えた授業 グループ学習の要素を加えた授業

教科書 Dale Fuller, Face to Face (Macmillan)
参考書 An English-Japanese and Japanese-English dictionary
成績評価方法と基準 Students will be evaluated on the following basis: Attendance, Class attitude and Participation: 60%, Preparation and Review: 20%, Final assessment: 20%.
オフィスアワー 英語教育講座代表に問い合わせること
(Ask the chair of the Eng. Dept.)
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫 Modifying the class contents and the teaching materials according to the students' abilities, their expectations and requirements.
その他 Try to be regular and be on time. If you miss a class, contact a classmate and find out what was done in the class and the assigned homework for the next class.

授業計画

キーワード 自己表現力の発展、コミュニケーション技術
Key Word(s) Development of self-expression and communication skills
学習内容 1. Self introductions and the course introduction
2. All about the “real” me
3. Friends in general and special friends
4. Friends in general and special friends
5. Shopping - bargains and talking about prices
6. Shopping - bargains and talking about prices
7. Job preferences and job interviews
8. Job preferences and job interviews
9. What do you think? Asking for and giving opinions about various topics and people. Giving reasons for their opinions.
10. What do you think? Asking for and giving opinions about various topics and people. Giving reasons for their opinions.
11. What a character? Talking about the personality traits, identifying personal strengths and weaknesses.
12. Watching a DVD
13. Money matters
14. Talking about summer vacation – domestic and international travel
15. Talking about summer vacation – domestic and international travel
16. Final assessment
学習課題(予習・復習) The students should do all the necessary preparation and review for each class. All the assignments should be done on time.
.
ナンバリングコード(試行) ED-ECOM-1

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University