三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ シラバスの一覧にもどる

科目の基本情報

開講年度 2017 年度
開講区分 教養教育・教養基盤科目・外国語教育
受講対象学生 学部(学士課程) : 1年次, 2年次, 3年次, 4年次, 5年次, 6年次
選択・必修 選択
授業科目名 英語II発展D
えいごにはってんでぃー
English II Advanced D (Business English)
単位数 1 単位
分野
開放科目 非開放科目
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

前期

開講時間 水曜日 7, 8時限
開講場所

担当教員 リチャーズ ジョン

Richards Jon

学習の目的と方法

授業の概要 Students will study and practice communicative English for use in international business. With a strong focus on listening and speaking, the lessons will cover specific workplace situations, such as meetings, telephone conversations, emails, and presentations, and the students will master the basic linguistic tasks needed in order to shine on the global stage. As we work through the textbook, we will also focus on how to create good impressions and build positive relationships in the business world.
学習の目的 Students will learn how to perform basic business tasks effectively and with confidence.
学習の到達目標 By the end of the course, students will be able to (1) listen to and understand basic business conversations, (2) perform basic business tasks effectively and with confidence, (3) deliver a short presentation with a clear message. In addition, students will be able to consider ways of creating good impressions and building positive relationships in the business world.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  倫理観
  •  モチベーション
  • ○主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  •  論理的思考力
  •  課題探求力
  •  問題解決力
  •  批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○情報受発信力
  • ○討論・対話力
  •  指導力・協調性
  •  社会人としての態度
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴 能動的要素を加えた授業

教科書 Get Ready for International Business Book 2
参考書
成績評価方法と基準 Attendance 20% (Two absences will be allowed before points are deducted. Above two absences then contact me with a reasonable excuse) Class Participation (group discussions/presentations) 35% Textbook Work (in class) 20% Homework 25%
オフィスアワー
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫
その他

授業計画

キーワード Communicative English; international business; conversation; role-play; meetings; telephoning; emailing; presentations; communication styles
Key Word(s) Communicative English; international business; conversation; role-play; meetings; telephoning; emailing; presentations; communication styles
学習内容 Session 1: Introduction & Unit 1 (Welcome to the company)
Session 2: Unit 1
Session 3: Unit 2 (An important visitor)
Session 4: Unit 2
Session 5: Unit 3 (What's on the agenda?)
Session 6: Unit 3
Session 7: Unit 4 (That's a great idea)
Session 8: Unit 4
Session 9: Unit 5 (I'll call you back)
Session 10: Unit 5
Session 11: Unit 6 (Can I get there on foot?)
Session 12: Unit 6
Session 13: Unit 7 (Best wishes, Thomas Kale)
Session 14: Unit 7 & presentation coaching
Session 15: Presentations & discussion
Session 16: Presentations & discussion
学習課題(予習・復習)
ナンバリングコード(試行) LIENGL2

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University