三重大学ウェブシラバス


シラバス表示

 シラバスの詳細な内容を表示します。

→ シラバスの一覧にもどる

科目の基本情報

開講年度 2017 年度
開講区分 人文学部文化学科
受講対象学生 2012年度以降入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文中級B
えいさくぶんちゅうきゅうB
Intermediate English Composition B
単位数 1 単位
受講対象学生 2011年度以前入学生用(文化)
学部(学士課程) : 2年次, 3年次, 4年次
選択・必修
授業科目名 英作文中級B
えいさくぶんちゅうきゅうB
Intermediate English Composition B
単位数 1 単位
他学部・他研究科からの受講
市民開放授業 市民開放授業ではない
開講学期

後期

開講時間 木曜日 7, 8時限
開講場所

担当教員 カバラ・トーマス

Kabara, Thomas

学習の目的と方法

授業の概要 This course teaches intermediate English composition skills and techniques.
学習の目的 This course builds on basic writing skills to develop intermediate students towards the advanced level. The course will focus on skills for organization and synthesizing smaller units of writing into larger ones, from sentences to paragraphs and then from paragraphs to compositions.
学習の到達目標 Students will learn to gather ideas, plan and organize a structure for presenting them, and finally compose the ideas into a composition.
ディプロマ・ポリシー
○ 学科・コース等の教育目標

○ 全学の教育目標
感じる力
  •  感性
  •  共感
  •  倫理観
  •  モチベーション
  •  主体的学習力
  •  心身の健康に対する意識
考える力
  •  幅広い教養
  •  専門知識・技術
  • ○論理的思考力
  •  課題探求力
  •  問題解決力
  •  批判的思考力
コミュニケーション力
  • ○情報受発信力
  • ○討論・対話力
  •  指導力・協調性
  •  社会人としての態度
  • ○実践外国語力
生きる力
  •  感じる力、考える力、コミュニケーション力を総合した力

授業の方法 演習

授業の特徴

教科書 Longman Academic Writing Series 4 (Fifth Edition) by Alice Oshima and Ann Hogue (2014)
参考書
成績評価方法と基準 Evaluation is by class preparation, in-class participation, and final compositions.
オフィスアワー Mondays 13:00-14:00
受講要件
予め履修が望ましい科目
発展科目
授業改善への工夫 Short weekly assignments and a lot of in-class practice.
その他 All readings and classroom instruction are conducted in English.

授業計画

キーワード Intermediate English Composition
Key Word(s) Intermediate English Composition
学習内容 Session 1: Orientation
Session 2: Paragraph and essay structure overview
Session 3: Producing valid arguments
Session 4: Introduction to argumentative essay
Session 5: Rebutting opposing points
Session 6: Using statistical evidence
Session 7: Editing argumentative essays
Session 8: Introduction to cause and effect essay
Session 9: Evaluating arguments
Session 10: Evaluating outside sources
Session 11: Editing cause and effect essays
Session 12: Introduction to compare and contrast essay
Session 13: Complex sentences
Session 14: Effective arguments and persuasion techniques
Session 15: Editing compare and contrast essays
学習課題(予習・復習) Students will prepare weekly writings and do exercises from the text or assignments from the teacher.
ナンバリングコード(試行) HU-EURO2

※最初の2文字は開講主体、続く4文字は分野、最後の数字は開講レベルを表します。 ナンバリングコード一覧表はこちら


Copyright (c) Mie University